Asociația Green Revolution cu sprijinul partenerilor săi propune realizarea unui proiect de lege care să reglementeze drepturile și obligațiile bicicliștilor, standardele și tipurile de căi de circulație pentru biciclete, relația dintre bicicliști și ceilalți participanți la trafic.
“Considerăm că bicicliștii trebuie să fie participanți cu drepturi depline în traficul rutier urban, nu vrem ca bicicliștii să fie doar tolerați. Existența unei Legi a Bicicliștilor va dovedi că în ochii autorităților, cetățenii sunt egali indiferent dacă merg cu o bicicleta de 100 de euro sau cu o mașină de 20.000 de euro. Nu în ultimul rând, încurajarea transportului pe bicicletă înseamna decongestionarea traficului, creșterea calității aerului, reducerea poluării și o populație mai sănătoasă și fericită” consideră Raluca Fișer, președintele Asociației Green Revolution.
Un prim pas în vederea elaborării proiectului de lege este dezbaterea publică a “Documentației Cadru pentru Realizarea Căilor de Circulație pentru Biciclete în Municipiul București”, documentație propusă de Asociația Green Revolution.
Documentul tratează în capitole diferite:
– Categoriile de bicicliști, biciclete, tipurile de călătorie și zonele de conflict;
– Tipurile de căi de circulație și cele mai bune soluții de integrare a acestora în funcție de tipul străzilor, traficului, viteză;
– Relația dintre bicicliști și restul participanților la trafic.
– Principiile care stau la baza realizării rețelelor de biciclete
Documentația cadrul reprezintă o sinteză a soluțiilor și măsurilor adoptate în Anglia, Franța, Irlanda, Germania, Canada, Belgia, precum și studii internaționale și românești. Documentul este perfectibil și din acest motiv Asociatia Green Revolution solicită sprijin pentru:
Documentatia a fost realizată, prezentată și supusă spre analiza în cadrul Grupului de Lucru pentru realizarea Planului Integrat de Mobilitate în Municipiul București și zona sa regionala de influență în transport. Acesta poate fi descărcat aici.
Parteneri Green Revolution sunt Ecopolis, Portocala Mecanica, Freerider, Prima evadare, Clubul Nomad Multisport, SkirtBike, DirtBike, Cycling Romania, Clubul de Cicloturism “Napoca”, Federatia Biciclistilor din Romania, Biciclop si Asociatia Komunitas.
Datele celor două concursuri de mtb-maraton marca BikeXpert au fost recent anunțate. Astfel, primul va fi Maratonul Vinului MARVIN pe…
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Vezi comentarii
EDUCATIE in primul rand ! fara educatie nu se rezolva nimic ! pot sa fie legi cate cuvinte in dex...degeaba ..
De ceva vreme traiesc si lucrez in Germania in landul Baden-Würtenberg. Ca si referinta capitala land-ului este Stuttgart. Daca asa ceva se intampla aici, adica masina parcate pe pista de bicilisti persoanele respective ar fi platit o amenda uriasa plus de asta ca ar fi primit si blamul societatii civile care aici face legea. Sa speram ca si la noi in timp, prin educatie si prin legi solide care se aplcia tuturor indiferent de grosimea portofelului o sa ajungem si noi la un asa grad de civilizatie. Civilizatie in care nu conteaza miile ce cm cubi de sub capota si bunul simt de care dai dovada. Si culmea traiesc in tara care face unele dintre cele mai bune masini din lume dar pana acum nu am vazut comportament de meltean borat fata de ceilati participanti in trafic cu atat mai mult fata de ciclisti. Dimpotriva este extraordinar sa vezi cum dintr-un BMW X5 sau VW Tuared sau ce vreti voi coboara oameni super fit,descarca o bicla si o iau prin padure chiuind de bucurie!
Sper sa ajungem si noi la un asa grad de civilizatie.
Locul pistelor este pe carosabil, NU pe trotuar!!!
Este foarte misto initiativa dar exista o posibilitate ca ea sa dauneze biciclistilor mai mult decat sa faca bine.
Problema porneste de la lipsa de respect fata de biciclisti intr-o tara in care se preaslaveste masina si visul majoritatii la liceu este sa-si ia carnetul de conducere ... De cele mai multe ori cei care circula cu bicicleta sunt considerati "saraci" pentru ca daca ar avea bani, evident, si-ar pune fundul intr-un suv si asa s-ar deplasa. Cam asta e mentalitatea. Eu circul cu bicicleta in fiecare zi la servici si merg repede cu 30-40km/h, asta e marele avantaj pentru mine, timpul castigat, fac de 3-4 ori mai putin decat cu masina la orele de varf. Pistele de bicicleta trebuie plasate pe carosabil nu pe trotuare si alte combinatii dubioase. Numarul masinilor si al soferilor este foarte mare comparativ cu cel al biciclistilor si evident nici parlamentarii nu sunt cei mai sportivi oameni care daca ar face asa ceva nu ar mai incapea pe sosea cu suv-urile lor. Daca nu se vor face pe sosea sau oricum in asa fel incat sa pot sa ma deplasez cu aceeasi viteza, tot pe strada voi merge si politistii vor avea un motiv in plus sa dea amenzi. Daca se reuseste totusi plasarea pistelor pe sosea atunci ar fi perfect si sigur ar creste si numarul biciclistilor.
@This is the new black , Prima propozitie din articol zice asa : "Asociația Green Revolution cu sprijinul partenerilor săi propune realizarea unui proiect de lege..."
Apoi, daca tot e sa avem cod rutier, eu cred ca ar trebui sa fie lege, nu OUG, traficul nu e o chestie temporara care a aparut si urmeaza sa treaca in curand. Daca si soferii vin cu un proiect similar, pot fi introduse toate acolo... cu siguranta e mai constructiv decat nimic sau decat daca biciclistii ar scrie pentru soferi si soferii pentru biciclisti, asta e ideea pe care incercam sa o subliniez.
Ar fi adevarat ce spui tu daca acel semn nu ar spune despre trotuare ca sunt interzise biciclistilor pt ca au fost declarate ilegale pistele de pe acestea. eu rulez zilnic pe carosabil acolo si este interzis cu exceptia transportului in comun local si al biclelor :)
parerea mea:
noi romanii avem o problema in a vorbi mult si neconcis iar mai mult de atat, fara a trage o concluzie ferma sau a stabili un punct de plecare.
1. consider ca acest proiect este un bun inceput si respecta ideile din tarile UE din pct de vedere al integrarii biciclistilor in trafic,
2. daca doamne ajuta :) va fi pus in aplicare, pentru a functiona mai trebuiesc rezolvate urmatoarele:
2.1. cainii - degeaba vom avea piste daca ne vor goni cainii (eu am patit-o zdravan de 2 ori si nu mai merg cu bicla decat in afara orasului)
2.2. amenzile - care sa se aplice in mod real pentru soferi si toti cei care nu vor respecta legislatia rutiera.
Eu cred ca daca nu avem cele mai de sus rezolvate, vom ajunge din nou in situatia actuala, dar acest proiect este un bun inceput.
@Herr Spiegellman
Nu ai dreptate si nici nu ai citit cu atentie. Proiectul postat nu este propunerea de lege, este un document de pozitie care propune solutii si standarde pentru infrastructura biciclista. Un document ok, desi e mai mult o trecere in revista a ceea ce s-a incercat in alte parti, fara date concrete despre eficacitatea acestor solutii. Sunt si greseli de traducere, de exemplu "extinderea curbelor" pentru "curb extension", care nu e chiar acelasi lucru.
Dar o lege NUMAI pentru biciclisti, in care sa se stipuleze ca biciclistii sunt parte din trafic este hilara din trei motive:
1. Exista legislatie privind circulatia pe drumurile publice (OUG 195 consolidata si legislatia secundara), poti sa propui modificarea, nu o noua lege; cum ar fi daca s-ar propune si o lege a carutelor, cum iti suna tie, care nu esti carutas? Separarea asta ar duce la izolarea si mai mare a biciclistilor.
2. Daca ai vazut/citit "Ferma animalelor", ti-e cunoscuta expresia "toate animalele sunt egale, dar unele sunt mai egale decat celelalte"; cam asa suna treaba cu Legea biciclistilor. Adica vrem drepturi egale, dar suntem mai cu mot.
3. Sunt semne ca nici prevederile actuale (cele cateva rezonabile) nu sunt respectate de multi biciclisti; crezi ca dintr-odata o sa devina toti mielusei?
Foarte tare... proiect de lege care din titlu se referă la București. Asta e toata țara, Bucureștiul ?
@"Împotriva asociațiilor" , am să îți transmit un citat, acum tu îl iei cum vrei : "Nu poți îngenunchia un popor obișnuit să se târască". Unii s-au săturat să se târască și să vadă dreptul de a se târâ ca pe un privilegiu.
@"This is the New Black" - Ce treabă ar avea bicicliștii să propună ei cum anume să circule conducătorii auto ? Ce îi împiedică pe șoferi, într-un număr covârșitor mai mare, să propună și ei o lege care să adreseze problemele cu care se confrunta ?
Proiectul in sine mi se pare foarte foarte bine documentat, din pacate nu am avut timp sa il citesc pe tot, dar cat am citit din el este bine facut si inspirat din legislatia tarilor spre care ne uitam cu jind, visand si noi la piste ca ale lor.
Radule, stau la ~70 de metrii de Teiul Doamnei si m-am mai dus cu bicla la munca, numai ca incerc sa evit bulevardele si folosesc cat mai mult stradutele, ghici de ce ...
New Black are dreptate, reglementarea bicicletelor trebuie sa se faca in cadrul codului rutier, altfel o sa avem o actiune care sa-i faca pe hipsteri fericiti si cam atat.
Codul rutier e cinstit, dupa parerea mea. Problema e cu modul in care primariile trateaza pietonii si biciclistii. Pistele s-au desfiintat pe hartie pentru ca in realitate n-au prea existat.
Cei responsabili de aruncarea banilor au patit ceva ? Acolo e necazul.
Spatii verzi, piste pentru biciclete, parcari care sa scoata masinile de pe carosabil si de pe trotuare ...