As vrea sa facem cunstinta cu noul Bryton AERO 60, un computer, dupa cum ii spune si numele, aerodinamic, dezvoltat pentru bicicletele de sosea. Pentru acest computer f-mount-ul a fost regandit astfel incat chiar sa putem discuta despre aerodinamica. Pe noi amatorii nu ne va ajuta, insa luand in calcul aceste plusuri minuscule (pentru ca avem de suferit la capitolul aerodinamica pe multe alte segmente) nu inseamna ca AERO 60 nu a fost gandit si pentru noi.
Aero 60 are pre-incarcat sistemul de harti OpenStreetMap ceea ce inseamna ca ne putem bucura de un sistem de mapare cat se poate de precis. Daca e sa vorbim de comunicare, Bryton AERO 60 a fost proiectat sa comunice cu (aproape) toate sistemele de comunicare si pozitionare prin satelit. GPS-ul este folosit la modul generic pentru pozitia prin satelit, insa este doar un sistem de pozitionare dezvoltat de de SUA. Mai exista si alte sisteme de comunicare cu care computerele Bryton (la modul general vorbind) comnica: GLONASS (folosit de Federatia Rusa), Galileo (sistemul de pozitionare prin satelit al UE), Biedou (sistemul de pozitionare prin satelit al Chinei) si QZSS (Japonia). Lipseste doar IRNSS (sistem dezvoltat de India).
Noul sistem de pozitionare si directionare a riderului ofera informatii de tip turn-by-turn, adica ofera informatii despre distantele pana la urmatoarele viraje si directia in care trebuie sa se mearga. Comparand acest Aero 60 cu Ryder 530 sau 330, are doar plusuri. Afisajele minimaliste ale hartilor sau lipsa de informatii suplimentare au dus la erori de „pilotaj” si gresirea traseelor. Iar unii dintre noi stiu cat de greu e sa revii intr-o cursa dupa o eroare pe traseu.
Aero 60 a fost gandit pentru a fi citit usor asa ca ecranul de 2,3″ ofera un contrast destul de mare intre „alb” si negru pentru a putea face datele usor de citit. Daca esti innebunit dupa date, avem si o veste buna. Noul Bryton Aero 60 „se lauda” ca poate afisa pana la 10 date pe o singura pagina.
Cei 78 de parametri pe care vi ofera Aero 60 sunt arhi-suficienti pentru a va intelege performantele. La nivel amator, insa, multe din toate aceste functii sunt „inutile” pentru ca nu tot biciclistul stie sa le interpreteze. Noul Bryton a fost gandit, pana la urma, pentru toti ciclistii, cei de anduranta se pot bucura de o durata de viata a bateriei de pana la 32 de ore.
Poate cel mai mare plus pe care, personal, consider ca acest Bryton il are, e faptul ca in sfarsit, a fost sincronizat cu TrainingPeaks, astfel ca te poti bucura de un program de antrenament complex si personalizat fara sa ai 2-3 dispozitive pornite.
Daca esti dependent de telefon, am o veste buna: Bryton AERO 60, odata sincronizat cu telefonul tau, este capabil sa-ti afiseze mesaje de tip text, emailuri si apelurile telefonice. Ceea ce nu este un lucru tocmai ok (din punctul meu de vedere) pentru ca te distrage de la drum. Doamne-ajuta-mi, bine ca nu se poate conecta la Instagram sau Facebook (dar sa nu le dam idei producatorilor).
Noile Bryton AERO 60 pot fi gasite si in magazinul Bella Bike din Cluj-Napoca, de pe strada Teodor Mihali nr. 50.
Mai multe detalii despre acest model puteți vedea accesând link-ul de mai jos:
Material furnizat de Bella Bike și redactat de către Alexandru Micluț
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…