Marea problemă a lacătelor de bicicletă este că sunt fie foarte grele, fie foarte uşor de spart. Ottolock este unul dintre produsele care încearcă să combine ambele probleme într-un compromis perfect.
Ottolock este uşor, flexibil dar suficient de rezistent încât să nu poată fi tăiat cu foarfeca de bolţuri. El are cam 7,5 cm compactat iar greutatea este doar puţin peste 100 g.
Lacătul a fost lansat printr-o campanie de succes pe Kickstarter, obţinându-se deja dublul sumei aşteptate, iar campania încă este deschisă.
Principalul element al lui Ottolock este banda rezistentă la tăiere. În interiorul benzii de 18 mm lăţime se află un strat de kevlar şi mai multe straturi de oţel suprapuse, totul învelit într-un plastic extrem de rezistent, Santoprene. Dacă se încearcă tăierea, straturile interne alunecă unul peste altul disipând forţa şi făcând operaţia extrem de dificilă.
Închiderea se face cu un cifru triplu, combinaţia putând fi resetată şi schimbată. Mecanismul de închidere este confecţionat din aluminiu rezistent la lovituri, producătorii spunând că Ottolock a fost intens testat nu doar la tăieturi ci şi la lovituri şi la smulgeri. Este nevoie de o forţă echivalentă cu peste 230 kg pentru a distruge Ottolock, iar versiunea finală va fi şi mai rezistentă.
Lacătul poate fi tăiat cu flexul sau cu fierăstrăul pentru metal, dar acesta nu este proiectat pentru a proteja bicicleta pe termen lung în zone cu risc. Producătorii recomandă prinderea acestuia cât mai strâns, ceea ce face foarte greu accesul cu scule de tăiat.
Ottolock se strânge foarte compact, fiind uşor de transportat în buzunarul tricoului sau în geanta de şa. Există de asemenea prinderea specială Ottomount cu care se poate transporta pe cadru.
Ottolock va fi disponibil în 3 versiuni de lungime, de 35, 75 şi 150 cm, în funcţie de nevoile fiecăruia. Promoţiile iniţiale s-au terminat, dar Ottolock de 35 cm în culoarea neagră, verde sau portocalie poate fi comandat acum la preţul de 49 USD. Campania pe Kickstarter expiră pe 12 octombrie iar primele bucăţi vor fi expediate în februarie 2017.
Informaţii preluate de pe bikerumor.com.