Dacă 27.5 inch este deja un standard pentru cei la Orange, proiectanții s-au gândit să aducă alte îmbunătățiri, care să crească substanțial performanțele modelului Five, aflat deja de 10 ani în gama englezilor. Anul trecut au modificat și prinderea roții de spate, făcând trecerea la un ax care se înșurubează, cu un diametru de 12mm, însă un lucru a rămas neschimbat: suspensia cu un singur pivot.
Pentru noul sezon triunghiul anterior al cadrului a primit modificări importante. Țeava superioară este acum dreptă și este sudată direct în cea inferioară, iar împreună cu un head tube conic, rigiditatea a crescut cu 15%. Unghiul headtube-ului este astfel mai mare, stabilitatea crescând în același timp cu lungimea bicicletei. Prinderea amortizorului spate a fost modificată pentru a distribui stresul pe țeava inferioară și pentru a mai scădea din greutate.
Suspensia va oferi o cursă de 140mm și vor exista 3 echipări distincte: Five S, FIve Pro și Five RS, dintre care versiunea RS reprzintă varianta de top. Aceasta va fi oferită pentru 4.000 de lire, echivalentul a 24.000 de lei și va fi echipată cu o furcă Rock Shox Pike RCT3 cu o cursă de 150mm, sistem de transmisie Sram X1, frâne Shimano XT sau roți cu butuci Hope Pro II Evo și jante Mavic 323, o echipare nu foarte comună în această formulă. Pipa va avea o lungime de doar 50 de mm, pentru a face bicicleta și mai manevrabilă.
Partea frumoasă a acestei biciclete este de fapt simplitatea care o caracterizează. Tehnică mai simplă înseamnă automat mai puține probleme, iar cei de la Orange nu se sfiesc să ofere o garanție de 5 ani pentru cadru. Mai mult decât atât, toate cadrele sunt create în Anglia, Orange fiind unul ditnre foarte puținii producători care mai fabrică cadre pe bătrânul continent.
Mai multe detalii pe orangebikes.co.uk.
via Orange
Hi, Five from Orange Mountain Bikes on Vimeo.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…