Așadar, dacă vorbim despre un amortizor ascuns în cadru este clar că F1-X este un full-suspension, mai precis unul pentru XC și mai precis, pentru competițiile acestei discipline. Producătorul italian este astfel al doilea producător după Bold/Scott care lansează un astfel de concept, cu scopul de a proteja amortizorul și bineînțeles, pentru ca bicicleta să arate mai bine.
În orice caz, nu tot amortizul este protejat: fiind montat invers, partea care culisează rămâne expusă, însă există niște garnituri serioase pe suprafața pe care acesta culisează, astfel încât mizeria să nu pătrundă în interior. Dacă n-ai înțeles exact ce-am explicat aici, îți vei da seama rapid din fotografia de mai jos:
Iar dacă vei vrea să umbli la amortizor, poți face asta îndepărtând un capac din plastic aflat în partea din spate a seat tube-ului și desigur, va trebui să scoți și roata spate.
Suspensia este de tip single pivot cu seat stay-uri care flexează suplimentar pentru extra confort și cu un link mic, construit din carbon. Olympia ne spune că aceasta construcție oferă un plus de rigiditate torsională cadrului, dar și o greutate mai mică.
Totodată, chainstay-ul este scurt, de 430mm pentru dimensiunile S și M și de 435mm pentru dimensiunile mai mari. Pentru o și mai bună rigiditate, Olympia a optat pentru un headtube cu un diametru mare, de 1.5 inch și cu o construcție destul de spectaculoasă a acelei zone, iar astfel a apărut o gaură similară unui decupaj, pe top-tube. Greutatea totală a cadrului este de doar 1.5 kg, foarte rezonabilă.
Head angle-ul de 67.5 grade, împreună cu furca de 110mm, face ca această bicicletă să fie mai agresivă pe porțiunile de coborâre. Vor exista două versiuni de echipare pentru început, F1-X Team cu o transmisie Shimano XT și F1-X Race cu o transmisie Sram GX AXS wireless. Prețurile nu au fost momentan făcute publice.
via Olympia
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…