Olympia F1-X: cu amortizorul ascuns în cadru

Așadar, dacă vorbim despre un amortizor ascuns în cadru este clar că F1-X este un full-suspension, mai precis unul pentru XC și mai precis, pentru competițiile acestei discipline. Producătorul italian este astfel al doilea producător după Bold/Scott care lansează un astfel de concept, cu scopul de a proteja amortizorul și bineînțeles, pentru ca bicicleta să arate mai bine.

În orice caz, nu tot amortizul este protejat: fiind montat invers, partea care culisează rămâne expusă, însă există niște garnituri serioase pe suprafața pe care acesta culisează, astfel încât mizeria să nu pătrundă în interior. Dacă n-ai înțeles exact ce-am explicat aici, îți vei da seama rapid din fotografia de mai jos:

Iar dacă vei vrea să umbli la amortizor, poți face asta îndepărtând un capac din plastic aflat în partea din spate a seat tube-ului și desigur, va trebui să scoți și roata spate.

Suspensia este de tip single pivot cu seat stay-uri care flexează suplimentar pentru extra confort și cu un link mic, construit din carbon. Olympia ne spune că aceasta construcție oferă un plus de rigiditate torsională cadrului, dar și o greutate mai mică.

Totodată, chainstay-ul este scurt, de 430mm pentru dimensiunile S și M și de 435mm pentru dimensiunile mai mari. Pentru o și mai bună rigiditate, Olympia a optat pentru un headtube cu un diametru mare, de 1.5 inch și cu o construcție destul de spectaculoasă a acelei zone, iar astfel a apărut o gaură similară unui decupaj, pe top-tube. Greutatea totală a cadrului este de doar 1.5 kg, foarte rezonabilă.

Head angle-ul de 67.5 grade, împreună cu furca de 110mm, face ca această bicicletă să fie mai agresivă pe porțiunile de coborâre. Vor exista două versiuni de echipare pentru început, F1-X Team cu o transmisie Shimano XT și F1-X Race cu o transmisie Sram GX AXS wireless. Prețurile nu au fost momentan făcute publice.

via Olympia

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma