Modelul Megawatt de la Nukeproof este primul care dispune de noul motor SRAM. Vine cu un cuplu de 90Nm și cu o putere de 680W, acestea lucrând împreună cu bateria de 720Wh depozitată în down-tube. Cât despre bicicleta în sine, ne încântă cu o cursă a suspesiilor de 170 mm față și 172mm pentru cadru. Vine în format mullet, cadrul este construit în totalitate din carbon și se prezintă cu ultima tehnologie implementată de SRAM.
Combinat cu transmisia SRAM T-Type, este dotată cu funcțiile de schimbare automată a vitezelor la vale sau la deal.
Nukeproof a debutat cu Megawatt în 2021 unde a colaborat cu Shimano pe partea de motor pentru a câștigarea premiului de cea mai bună geometrie în materie de urcat și coborât. Acel model este costruit din aluminiu, iar pentru adepții acestui material bicicleta nu va fi exclusă din gama lor. Va rămâne varianta de buget. Modelul 2024 Megawatt vine cu cadrul construit în totalitate din carbon cu caracteristici irezistibile pentru fanii tehnologiei.
Odată cu dezvoltarea noii biciclete, păstrarea caracteristicilor cadrului de aluminiu a fost o prioritate. Inginerii din Belfast au reușit să schimbe foarte mult punctele de pivot pentru a face loc noului motor. Nukeproof se bucură extrem de mult pentru integrarea noului motor în proiectul Megawatt 2024, aceasta fiind un succes. Într-adevăr, o versiune anterioară a sistemului a fost prezentă și în timpul sezonului 2022 din cadrul EWS-E pe un cadru construit din aluminiu.
Megawatt este disponibil în cinci mărimi diferite ale cadrului. Pornește de la S și ajunge tocmai la XXL, prin urmare acomodează rideri a căror înalțime se încadrează între 160 cm (S) și 198 cm (XXL). Valorile reach-ului sunt echivalente modelului construit din aluminiu. Pentru mărimea L a cadrului, reach-ul are o valoare de 475 mm. Dar asemănarile se termină aici, căci ampatamentul modelului 2024 este mai mare datorită chainstay-ului căruia i s-au adăugat 5 mm, adică 447 mm pentru toate mărimile cadrului. Revenind la ampatament, are o valoare de 1274 mm pentru mărimea L a cadrului. De asemenea, unghiul furcii este și el amplasat la o valoare mai mică, anume, 63,5 grade.
Seat-tube-ul rămâne neschimbat pentru mărimile S, M și L, anume 380 mm, 410 mm și 440 mm, iar mărimile XL și XXL beneficiează chiar de un seat-tube mai scurt decât modelul construit din aluminiu. Valorile fiind de 460 mm și 480 mm.
Din păcate, riderii mai înalți nu se vor bucura de spațiul pe care îl oferă seat-tube-ul relativ scurt datorită tijei de șa RockShox Reverb AXS. Cursa maximă a acestei componente este de doar 170 mm, semnificativ mai mică în comparație cu brand-urile OneUp și BikeYore.
Însă, echiparea tijei de șa RockShox Reverb AXS duce la un cockpit curat, căci prin intermediu tehnologiei wireless se conectează la manetele SRAM Pod.
Lista geometrie continuă cu unghiul seat-tube-ului, care este amplasat la 77,5 grade pentru mărimile S, M și L, iar pentru mărimile XL și XXL este poziționat la 78 grade.
Nukeproof rămâne cu suspensia horst-pivot, ceea ce era de așteptat. Ca și rezultat, cinematica bicicletei Megawatt este subtilă dar totuți semnificativă.
Cursa suspensiei cadrului este mai mare cu 2 mm față de modelul construit din aluminiu, prin urmare dispunde de 172 mm cursă a amortizorului. Acei 2 mm aduc mai multă progresivitate, afirmă inginerii. Livrează mai multă sensibilitate în prima jumatate a cursei, iar celaltă jumatate pentru a fi parcursă până la capăt trebuie aplicată o forță din ce în ce mai mare. Ca și consecință va fi mai greu să ajungi la capătul amortizorului.
Progresivitatea în procente a modelului de aluminiu este de 22%, pe când valoarea modelului de carbon este de 24%.
Nukeproof a optat pentru bateria cu capacitatea de 720 Wh pe care a introdus-o discret în cadru. Această configurație ajută la o rigiditate mai mare și de asemenea la un cadru mai ușor. Bateria poate fi îndepărtată printr-un locaș din parte de jos a down-tube-ului. Din păcate Megawatt nu este compatibil și cu rang-extender-ul cu capacitatea de 250 Wh.
Spațiul rămas poate fi utilizat în scopul integrării unui bidon de apă a cărui capacitate sa fie maxim 550 ml, iar dacă utilizezi bidonul Nukeproof vei mai dispune de 70 ml în plus de lichid.
Fără tubeless și pedale, varianta Megawatt RS în mărimea M are o greutate de 24 Kg, iar varianta Megawatt PRO vine cu o greutate de 24,3 Kg.
Prețul de plecare este de 10.499 euro pentru modelul Megawatt PRO, iar banii pe care îi plătești îți aduc o furca ZEB Select+, un amortizor Vivid Select+, un set de roți Nukeproof Horizon V2, transmisia GX T-Type și frânele SRAM G2 RE cu discuri de 200 mm. Cadrul vine cu o garanție de cinci ani, pe când motorul cu o garanție de doi ani.
Cât despre motorul Sram va invităm să citiți articolul mai în detaliu despre acesta –https://freerider.ro/noutati/sram-lanseaza-propiul-motor-si-revolutioneaza-schimbatul-vitezelor-181054
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…