NS lansează noul SNABB de enduro – prezentare

Snabb semnifică rapid în limba suedeză și este asociat noii biciclete de la NS drept o descriere perfectă a ceea ce poate demonstra aceasta dacă se află în mâinile cui trebuie. Acesta va fi oferit în două variante, Trail și Enduro, care vor diferi prin prisma geometriei cadrului, grosimii țevilor sau chiar al suspensiei. Astfel, modelul de Enduro va avea o suspensie de 163mm, pe când cel pentru Trail, de 142mm.

Cele două modele vor fi oferite în total în patru versouni de echipare, însă toate vor fi dotate cu un sistem de transmisie 1×10, cu un pinion mare de 42 de dinți și o foaie de 32 de dinți, adică o alternativă cât se poate de interesantă la sistemele 1×11 care echipează în zilele noastre majoritatea bicicletelor de enduro, dar într-o variantă mult mai ieftină.

Modelul de Trail vine echipat cu un amortizor RockShox Monarch, are o suspensi de 142mm și poate găzdui o furcă cu o cursă de 140-150mm. Este construit din aluminiu 6061-T6, cu unele segmente din aluminiu 6066, iar cablurile sunt trase prin interiorul cadrului. Headtube-ul este conic, iar axul de spate are o lățime de 142mm cu un diametru de 12mm. Cadrul poate găzdui o anvelopă cu o grosime maximă de 2.3 inch. Greutatea totală este de 2.9 kg.

Modelul de enduro vine cu o suspensie mai consistentă, de 163mm și poate fi echipare cu un amortizor RockShox Monarch Debonair RT3 sau Monarach R, în funcție de versiune. Găzduiește o furcă cu o cursă între 160 și 170mm, iar anvelopa maximă ce poate fi montată nu trebuie să depășească 2.4 inch lățime. În principiu, celelalte specificații sunt asemănătoare cu cele ale modelului Trail, cu mențiunea că unghiul headtube-ului este mai mic (66 de grade) pentru o stabilitate mai bună, iar greutatea este sensbil mai mare: 3.05 kg.

Ca o carcateristică comună, ambele modele vor avea un chainstay scurt, care în cazul modelului Trail este de doar 422mm, iar în cazul modelului de enduro, de 430mm.

În încheiere, un superb film de prezentare, din Italia:

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma