NS lansează noul SNABB de enduro – prezentare

Snabb semnifică rapid în limba suedeză și este asociat noii biciclete de la NS drept o descriere perfectă a ceea ce poate demonstra aceasta dacă se află în mâinile cui trebuie. Acesta va fi oferit în două variante, Trail și Enduro, care vor diferi prin prisma geometriei cadrului, grosimii țevilor sau chiar al suspensiei. Astfel, modelul de Enduro va avea o suspensie de 163mm, pe când cel pentru Trail, de 142mm.

Cele două modele vor fi oferite în total în patru versouni de echipare, însă toate vor fi dotate cu un sistem de transmisie 1×10, cu un pinion mare de 42 de dinți și o foaie de 32 de dinți, adică o alternativă cât se poate de interesantă la sistemele 1×11 care echipează în zilele noastre majoritatea bicicletelor de enduro, dar într-o variantă mult mai ieftină.

Modelul de Trail vine echipat cu un amortizor RockShox Monarch, are o suspensi de 142mm și poate găzdui o furcă cu o cursă de 140-150mm. Este construit din aluminiu 6061-T6, cu unele segmente din aluminiu 6066, iar cablurile sunt trase prin interiorul cadrului. Headtube-ul este conic, iar axul de spate are o lățime de 142mm cu un diametru de 12mm. Cadrul poate găzdui o anvelopă cu o grosime maximă de 2.3 inch. Greutatea totală este de 2.9 kg.

Modelul de enduro vine cu o suspensie mai consistentă, de 163mm și poate fi echipare cu un amortizor RockShox Monarch Debonair RT3 sau Monarach R, în funcție de versiune. Găzduiește o furcă cu o cursă între 160 și 170mm, iar anvelopa maximă ce poate fi montată nu trebuie să depășească 2.4 inch lățime. În principiu, celelalte specificații sunt asemănătoare cu cele ale modelului Trail, cu mențiunea că unghiul headtube-ului este mai mic (66 de grade) pentru o stabilitate mai bună, iar greutatea este sensbil mai mare: 3.05 kg.

Ca o carcateristică comună, ambele modele vor avea un chainstay scurt, care în cazul modelului Trail este de doar 422mm, iar în cazul modelului de enduro, de 430mm.

În încheiere, un superb film de prezentare, din Italia:

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Primul Campionat Național de Pumptrack – Adrenalină, flow și stil la Dirt Park Florești

Un moment istoric pentru scena MTB din România: Momentum Sports, în parteneriat cu Federația Română de Ciclism și Primăria Florești,…

2 zile in urma

Maratonul Gravel 2025 pe 12 iulie, parte din Salzkammergut Trophy

Peste 1.000 de bicicliști și-au stabilit deja un obiectiv sportiv ambițios, înscriindu-se la una dintre numeroasele competiții din cadrul Salzkammergut…

5 zile in urma

(P) Lucruri numai bune de știut înainte să alegi o bicicletă

Achiziționarea unei biciclete poate reprezenta o investiție semnificativă, mai ales dacă plăcerea este doar un lucru care motivează această achiziție.…

o săptămână in urma