Noul Specialized Turbo Levo 3: tot ce trebuie să știi despre vârful lanțului trofic

Specialized a reușit să ducă ca feeling e-bike-urile mai aproape de bicicletele non-electrice, mai mult decât orice alt producător. Atât din punct de vedere al greutății sau geometriei, recent lansatele e-bike-uri Specialized concurează serios cu bicicletele fără motor și mai mult decât atât, chiar nu par a fi asezonate cu un acumulator și cu un agregat de susținere la pedalat. Toate acestea au desigur un preț, iar Specialized nu are nicio problemă în a cere 14.000 de euro pe versiunea de top a noului Levo 3.

Așadar, ce aduce Turbo Levo în plus? În primul rând trece la formatul mullet pentru roți – roată mare de 29 inch pe față și mai mică, de 27.5 inch pe spate. Apoi, pentru a modifica geometria, ai la dispoziție un flip chip pentru suspensia spate. Tot pentru modificarea geometriei, poți înlocui cuveta de sus, iar toate acestea combinate rezultă în 6 setări diferite care modifică lungimea chainstay-ului,unghiul head tube-ului și înălțimea bottom bracket-ului. În ceea ce privește motorul, acesta rămâne similar, cu o mică modificare asupra curelei din interiorul acestuia, care-i mărește durabilitatea, iar aplicația Mission Control oferă mai multe date și îți oferă mai multe moduri de a personaliza motorul.

În ceea ce privește cadrul, acesta a primit o suspensie reproiectată și o geometrie ușor diferită față de modelul non-electric Stumpjumper Evo. Cursa suspensiei spate este de 150mm, pe când cea a furcii, de 160mm – în orice caz, Specialized menționează că bicicleta funcționează și cu o furcă de 170mm, dar nu este acoperită garanția în acest caz. Dimensiunile cadrului au rămas similare după noul sistem de notare, de la S1 la S6. De menționat este că utilizarea unei roți de 27.5 inch a adus și un alt avantaj cu sine: un chainstay de 441mm, adică mai scurt cu 14mm decât la modelul anterior. Totodată, triunghiul anterior al cadrului oferă acum spațiu pentru un bidon de lichide mai mare dar poate găzdui și un amortizor cu arc, ceea ce în cazul versiunii anterioare nu era posibil.

Revenind la geometrie, bicicleta este livrată stock în varianta cu un gead tube amplasat la 64.5 grade, însă îl poți modifica fie la 64.0, fie la 65.5 grade.

Iar legat de motor, în versiunea 2.2, aceasta oferă un cuplu mare, de 90Nm și o putere de 565W. Acumulatorul integrat în down tube, cu o capacitate de 700Wh, oferă o autonomie între 50 și 70 de km, cu o diferență de nivel de 2000 – 2500m, pe modul Eco. Iar pe modul Turbo, aceste valori se înjumătățesc.

Butonul de pornire se află pe top tube și conține și un displat colorat, pentru a-ți oferi informațiile de bază, iar comanda pentru schimbarea modului de asistență este montată pe ghidon.

Greutatea totală a bicicletei în dimensiunea S4 este de 22.05 kg.

Momentan sunt oferite doar ouă versiuni, Pro – pentru 12.000$ și S-Works – pentru 15.000$, iar prețul pentru Europa a celei din urmă este specificat la 14.000 euro. Unul care îi va lasă pe mulți cu ochii-n ceață (inclusiv pe mine), încercând să explice cum de s-a ajuns în această situație cu prețurile bicicletelor electrice, chiar dacă vorbim despre un model de top și unul care lasă concurența în urmă.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

6 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma