Noul Specialized Stumpjumper EVO: aluminiu, deci mai ieftin

Stumpjumper Evo a fost lansat anul trecut și a adunat ceva premii, chiar și titlul de bicicleta anului. Este, în fond, una dintre bicicletele cu cele mai multe posibilități de personalizare ale geometriei, iar asta o face potrivită atât pentru ture montane mai potolite la admirat de peisaje cât și pentru sesiuni de bike park (pentru cine are norocul și ocazia să viziteze unul).

Așadar, aflăm astăzi că cel mai bun a devenit mai ieftin, o veste care nu poate decât să ne bucure. Trecerea la aluminiu înseamnă un preț mai mic și o greutate ceva mai mare, însă practic versiunea de aluminiu respectă cotele celei de carbon, ceea ce înseamnă că singura diferență între cele două este doar materialul din care este construit cadrul. Iar ăsta este un lucru destul de rar întâlnit în ziua de astăzi.

Așadar, suspensia de tip Horstlink a rămas păstrată și oferă aceeași cursă de 150mm, cu o mică excepție în cazul dimensiunii celei mai mici de cadru, S1, care vine cu o suspensie spate de 145mm. Furca are o cursă de 160mm (S1 vine cu o furcă de 150mm), iar dimensiunile disponibile sunt cele pe care deja le cunoști, de la S1 la S6. În ceea ce privește roțile, poți rula pe 29 sau în format Mx, cu 29 pe față și 27.5 pe spate, după bunul plac (ai nevoie totuși de un alt link pentru acest setup).

Nu te aștepta totuși ca Stumpjumper-ul din aluminiu să aibă un preț derizoriu, căci nu este cazul. Versiunea de bază pleacă de la 4.000 de euro și poate să ajungă până la 6.000 de euro, în versiunea de top.

Dar, în ceea ce privește geometria, poți alege între 6 setări diferite. În primul rând, ai opțiunea de a alege între High și Low. Apoi încă 3 opțiuni pentru fiecare dintre cele două. Extremele se traduc prin 63, respectiv 65.5 grade. Ampatamentul spre exemplu, poate varia de la 1.204mm până la 1.231mm, pentru dimensiunea S3! Pentru S6, poate ajunge chiar și la 1.334mm. Pe scurt, o setare se face de pe basculă, cealaltă de la cuvete.

Nu în ultimul rând, trebuie menționat că sistemul SWAT, care permite să dosești câteva obiecte esențiale direct în cadrul bicicletei, în downtube, este acum de mărimi mai generoase – ceea ce ne oferă posibilitatea să afirmăm că noul Stumpjumper este dotat cu un mic portbagaj integrat.

Noul Stumpjumper va fi disponibil începând cu finele acestui an.

via Specialized

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

6 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma