Noul KTM Scarp din carbon vine în 2020 cu suspensii mărite și versiune de maraton

KTM a redesenat pentru 2020 modelul de XC full suspension din carbon cu roți de 29 Scarp, adăugând un pic mai multă cursă în spate și adaptând geometria pentru un XC ceva mai tehnic. Da la fel de important este și că au mărit cursa la modelul de maraton Scarp MT, pe aceiași platformă de cadru din carbon.

Noua versiune de top Scarp Sonic este o îmbunătățire adusă modelului KT de Cupă Mondială de XC lansat acum trei ani. Forma generală a cadrului pare aproape neschimbată la prima vedere, cu același Straight-Line-Link și cu suspensia cu basculă și un singur pivot.

Au fost însă redesenate multe detalii pentru a mări cursa cadrului și de a micșora unghiul furcii fără a adăuga greutate. Noul cadru Scarp păstrează un headtube rectangular conic, cu rutare internă îmbunătățită. Toptube-ul însă e acum mai subțiat iar downtube-ul e ceva mai gros, coborât mai mult în zona monoblocului pentru a face loc pentru mai multe bidoane și scule pentru ture pe distanțe lungi.

Și zona din spate a fost puțin subțiată, mai ales în zona axului spate Boost care e integral din carbon.

Noile chainstay-uri sunt un pic mai groase și au o linie mai directă spre pivotul principal, rulmenții fiind ceva mai depărtați și poziționați mai în față în zona inferioară a seattube-ului ce e acum curbat.

Modelul de competiție de XC primește o cursă de 95 mm față de cea de 90 mm dinainte, în față fiind montate furci Step Cast de 100 mm care au un unghi micșorat la 68.5 grade.

Modelul Scarp Sonic costă 7400 Euro și este echipat cu transmisie completă XTR 1×12, suspensie Fox Factory SC și roți DT Swiss XRC 1200 din carbon, versiunile mai ieftine de 5500 și 4000 Euro folosind același cadru și fiind disponibile și în mărimea XS.

Un model nou mai accesibil din aluminiu, Scarp 294, va aduce prețul până la 2000 Euro.

Marea știre e însă că același cadru din carbon e folosit și de modelul cu cursă mai lungă Scarp MT proiectat pentru maraton. Montând pur și simplu un alt braț al suspensiei și un amortizor cu cursa mai lungă, Scarp MT primește o cursă de 115 mm în spate cu același cadru iar în față folosește furcă cu 120 mm.

Bineînțeles se păstrează toate caracteristicile cadrului de XC, unghiul furcii fiind acum chiar mai mic, de 67.5 grade pentru turele lungi și trail. Echiparea este ceva mai încărcată și include combinații mai agresive de roți și anvelope și tije dropper.

Modelul de top pentru maraton este Scarp MT Prestige, costă 6900 Euro și folosește o transmisie SRAM XX1 AXS, furcă SID Select RL și tijă dropper wireless. La 5900 Euro modelul vine echipat cu transmisie XTR și suspensii Fox Performance, la 4700 Euro vine cu XT și Fox Performance însă cadrul e identic. La prețul de 3000 Euro e disponibilă o versiune cu triunghiul față din carbon și cel spate din aluminiu.

KTM spune că fiecare își poate alege cursa care se potrivește cu stilul său de competiție și că va fi posibilă conversia modelelor Scarp XC și MT în viitor, cu adăugarea componentelor potrivite.

Bicicletele vor fi prezentate probabil la Eurobike și disponibile din toamna 2019. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

6 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma