Noul GT Sensor 2023 a fost lansat

În categoria bicicletelor Trail, GT Sensor este cea mai nouă și performantă adiție, aceasta fiind acum disponibilă cu cadru din aluminiu sau cadru din carbon, acesta din urmă având și cea mai mare cursă: 150/140mm. Modelul din aluminiu, este dotat cu suspensii de 140/130mm. Şi mai există chiar o versiune Short Travel, botezată ST, cu suspensii de 130/120mm însă doar în versiunea din carbon. Curios este că prețul de pornire pentru versiunea din carbon este de 3.800 $, pe când cadrul achiziționat separat costă 3.500$. Un fel de a spune: nu cumpărați cadrul separat! Versiunea din aluminiu are un preț de pornire de doar 2.300$!

Versiunea din carbon folosește triunghiul posterior și seat stay-urile din materialul ușor, pe când chainstay-ul și link-ul principal sunt construite din aluminiu pentru o durabilitate mai mare. Dimensiunea amortizorului pentru acest cadru este de 185 x 55mm, pe când în cazul cadrului construit integral din aluminiu, dimensiunea este ușor diferită: 185 x 50mm. Platforma pentru suspensie este aceeași: GT LTS (Linkage Tuned Suspension), cu un design 4-bar – așadar setat pe performanță.

Cablurile sunt trase prin cadru și nu prin sistemul de cuvetele, iar în versiunea din carbon, acestea au ghidaje prin interiorul cadrului astfel încât instalarea să fie foarte facilă.

Să trecem la geometrie: headtube-ul amplsat la 65 de grade pentru versiunea din carbon și la 65.5 grade pentru versiunea din aluminiu. O altă diferență este la înălțimea seat tube-ului, 445mm pentru aluminiu și 420mm pentru carbon – semnificativă și care oferă utilizatorilor cadrului din carbon să folosească un dropper cu o cursă mai mare, ceea ce nu poate fi decât minunat. Chainstay-ul este de 440mm, iar reach-ul de 455mm pentru carbon și 450mm pentru aluminiu (în dimensiunea M). Toate versiunile și dimensiunile de cadru vor rula pe roți de 29 de inch.

Așa arată versiunea de bază.

via GT

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

3 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma