Noul Focus Spine, cu roți de 27.5, pregătit pentru poteci

Phillipe Klein, cel care a dezvoltat noul full-suspension Spine, îmi spune că aceasta nu este o bicicletă de All-Mountain obișnuită. „Este vorba despre o bicicletă pentru poteci și nu se încadrează în standardul celorlalți căci noi vrem să facem lucrurile diferit”, mi-a replicat la întrebarea legată de anvelope. Pentru că sunt adeptul simetriei, am vrut să știu de ce au montat o anvelopă de 2.4 pe roata de față și una de 2.2 pe spate, și chiar dacă răspunsul era la mintea cocoșului, am vrut să văd și care este explicația celui care a creat bicicleta. Răspunsul meu, după o tură cu această bicicletă pe munte, este simplu: cu o anvelopă mai groasă pe față, nu doar că ai mai mult curaj să abordezi secțiuni foarte abrupte însă stabilitatea este mai mare, iar virajele pot fi abordate în deplină siguranță. O variantă similară există în cazul motocicletelor, cu mențiunea că în cazul acestora, dimensiunea roții este diferită.

După cum bine ți-ai dat seama, ne aflăm la prezentarea Focus, care are loc la Ruhpolding, la poalele Alpilor Bavarezi. Germanii vin cu multe noutăți anul acesta, pe care le vom curpinde într-un articol ulterior, însă astăzi vă voi vorbi despre noua bicicletă de… trail.

Traseul de test nu a fost cea mai fericită variantă pentru această bicicletă cu suspensii de 120mm, căci oricât am căutat secțiunile super tehnice de care sunt îndrăgostit, acestea nu au fost de găsit. Așadar, a trebuit să improvizez și să-mi caut câteva porțiuni mai dificile, nu doar pentru fotografie, ci pentru a înțelege potențialul acestei biciclete. Desigur că în varianta cu echipare de top, cu o furcă Rock Shox RS-1, o transmisie Sram XX1 și alte componente pe care puțini dintre noi le vor avea vreodată pe bicicletă, aceasta nu doar că a fost deosebit de ușoară pentru un full-suspension, ci și foarte agilă. Versiunea oferită pentru plimbare era echipată cu un cadru din carbon, în ofertă existând și o versiune mai ieftină din aluminiu (prețurile nu sunt încă publice). Doar chainstay-ul bicicletei însă este realizat din aluminiu, Phillipe menționând că rigiditatea este astfel mai bună, iar diferența de greutate nu este atât de mare. De asemenea, de menționat este faptul că rulmenții vin câte doi, așezați în paralel, flancând practic pivotul, pentru a mări rigiditatea cadrului și pentru a fi mai ușor de înlocuit, atunci când va fi cazul.

Spine va urma noua linie de design a celor de la Focus, cu un headtube în formă de romb (privit de sus), acesta având un rol nu doar legat de aspect, ci și tehnic: crește rigiditatea headtube-ului și permite instalarea cablurilor integrate fără ca acestea să mai zgârie cadrul.

Mai multe detalii despre prețuri și echipări vor fi disponibile în curând pe site-ul distribuitorului. De asemenea, informații despre noile Raven, Black Forest, Whistler și câteva povești de prin zonă, vor urma săptămâna viitoare.

Dragoș Mitroi
Ruhpoling, Germania

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

o săptămână in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 săptămâni in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma