Noul enduro G-160 de la Whyte

După ca au trecut de proba de foc în campionatele UK Gravity Enduro şi Enduro World Series, 650B G-160 de la Whyte primeşte 10 mm în plus la suspensie şi 20 mm în plus la toptube faţă de modelul de anul trecut. Modelul mai accesibil din aluminiu 6061 oferă multe pentru preţul său în lumea bicicletelor cu suspensii mari.

Riderii sponsorizaţi de Whyte au pedalat cu ea în sus pe drumurile forestiere şi în jos pe poteci toată iarna.

Alături de mărirea suspensiei, Whyte a îmbunătăţit şi geometria cadrului G-160 după modelul recent cu toptube mai lung şi pipă mai scurtă. Unghiul furcii a rămas la nivelul confortabil de 66 de grade.

Ca şi majoritatea modelelor de la Whyte, şi acestea de enduro au o transmisie cu o singură foaie. Pentru a păstra chainstay-urile scurte de 425 mm în ciuda roţilor mari şi eliberarea zonei monoblocului, au fost folosiţi pivoţi mai largi care sunt mai rigizi şi mai rezistenţi, folosind rulmenţi garantaţi pe viaţă. Caseta de pinioane este de 10-42 iar foaia este de tip direct-mount cu 32 de dinţi, oferind rapoarte suficiente pentru urcări. Rigiditatea este mărită prin folosirea de butuci Boost la ambele roţi.

Tija de şa reglabilă este fixată cu un sistem ascuns în cadru, înălţimea ei fiind acum modificată de la buton.

Modelul G-160 Works costă 4700 USD şi este identic cu cel folosit de echipa de Gravity Enduro în competiţii. Primeşte cea mai bună echipare posibilă, de la o transmisie combinată cu piese SRAM XX1 şi X0, frâne Guide RCS, tijă Reverb şi roţi Rail 40 cu anvelope Maxxis High Roller şi Minion până la furca RockShox Pike RCT3 şi amortizorul Monarch Plus Debonair RC3. Greutatea este de 13.2 kg.

Varianta RS este considerabil mai ieftină, la 3700 USD, fiind mai grea cu doar 300 g. Ea foloseşte acelaşi cadru asimetric hidroformat. De asmenea, primeşte furca Pike de 160 mm şi amortizorul Morach Plus Debonair, dar în variantele cu mai puţine reglaje RC şi RT3. Jantele sunt WTB asimetrice i29mm iar anvelopele sunt tot WTB. Rapoartele de viteză sunt identice, doar că sunt folosite componente SRAM X1 şi frâne Guide R.

Mai multe informaţii se găsesc pe site-ul producătorului.

Sursa: bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma