Categorii: CursiereNoutati

Noul Cervelo S5 vine mai rapid și mai integrat, exclusiv cu discuri

Cervelo S5 și-a găsit repede locul în plutonul profesionist, fiind printre primele modele care a adoptat filozovia Aero e totul. Dar modelul S5 avea nevoie de o îmbunătățire, așa că odată cu relaxarea regulii UCI 3:1, Cervelo s-au grăbit să proiecteze un model nou mai rapid, complet integrat dar ajustabil, exclusiv cu frâne pe disc – noul Cervelo S5 2019.

Pe lângă introducerea noului și rapidului S5, Cervelo a anunțat și că începând cu 2019 echipa profesionistă de succes Sunweb va concura pe noile biciclete.

Evident, noul S5 e mai aero, acesta fiind scopul în proiectarea bicicletei de aproape 10 ani. Cu ocazia relaxării regulii UCI 3:1, Cervelo spun că s-au deschis porțile pentru noi idei de furci și seatstay-uri care pot beneficia de la trecerea la profile cu lungimea de până la 8 cm și grosimea de doar 1 cm.

Cervelo numește noul S5 ”Cea mai rapidă bicicletă din lume”. Reproiectarea modelului lor de top de cursieră aero s-a focalizat mai mult pe părțile ce intră în contact direct cu curentul de aer, în special zona frontală de la ghidon la furcă.

Cervelo au folosit multe din lecțiile învățate la dezvoltarea modelului P5 TT pentru a proiecta o furcă cu gât extern și ghidonul integrat cu pipa cu aspect unic. Rezultatul este o reducere a rezistenței aerodinamice cu 45 g și salvarea a 5 W în comparație cu generația anterioară S5. Nu e la fel de mult ca cei 21 W salvați la proiectarea actualului S5, dar Cervelo spun că se apropie mult de Peak Aero și că aceste câștiguri, deși sunt reale, devin mai greu de obținut acum că frânele pe jantă au dispărut din ecuație.

În timp ce noul S5 e cu 255 mai rigid la monobloc și cu 13% mai rigid torsional, Cervelo spun că acesta are o rigiditate mai echilibrată ce îmbunătățește mult performanța. Ei nu au încercat doar să obțină o bicicletă mai rigidă ci și să fie una echilibrată iar roțile să lucreze în același plan când se aplică forțe mari în pedale. Când sprinterii de top accelerează spre linia de final, ei au nevoie să aibă încredere în direcția bicicletei în viraje și toată puterea lor trebuie să fie transformată în mișcare.

Noul S5 are aproape aceiași geometrie testată în Pro World Tour ca modelul anterior, dar există și mici modificări. În principiu unghiurile sunt neschimbate pentru modelul mărimea 56 pe care echipa recunoaște că s-a focalizat cel mai mult în trecut.

Mărimile mai mici primesc însă o geometrie mult îmbunătățită care e mai adaptată pentru a asigura același comportament. Este un pas mare în plus pentru cicliștii mai scunzi care în trecut aveau parte de o manevrabilitate puțin mai proastă la viteză cu scopul de a avea un pic mai mult confort. Datorită acestor modificări, mărimile mici au monoblocul mai coborât, pentru a oferi mai mult echilibru inidferent de dimensiunea ciclistului.,

În mod interesant, odată cu îmbunătățirea mărimilor mici, Cervelo a eliminat din ofertă mărimile mari. Noul model Cervelo 2019 e oferit în 5 mărimi, între 48-58 cm.

Noul S5 include standardele noi ale industriei cum sunt axele thru de 12 mm cu leviere aero, etrierii flat mount și spațiul pentru anvelope de 28 mm. Bicicleta include de asemenea un suport integrat de computer, o poziție joasă a suportului de bidon pentru aerodinamică îmbunătățită când se folosește un singur bidon și prindere ascunsă a tijei de șa în toptube.

Cervelo au ales intenționat să nu folosească ghidon și pipă dintr-o singură bucată, pentru a oferi ajustare pentru toți cicliștii.

În schimb, noile ghidoane și pipe integrate includ 6 opțiuni pentru lungimea pipei, 4 lățimi de ghidon și spațiu de 30 mm pentru distanțiere sub pipă, fiind posibilă plasarea unui distanțier de 2.5 mm între ghidon și pipă, în plus unghiul ghidonului poate fi reglat în trei poziții – 0, 2.5 sau 5 grade.

Noul Cervelo S5 e disponibil în 4 echipări complete și sub formă de cadru cu furcă. Setul cadru+furcă costă 5500$ și include cadrul, furca, tija, ghidonul și pipa.

Echipările complete încep cu cel mai ieftin model, la 6500$, cu transmisie Ultegra Disc și roți din aluminiu DT Swiss P de 32 mm.

La 9000$ e disponibil modelul cu Ultegra Di2 și roți din carbon DT Swiss PRC 1450 de 35 mm.

O optiune de top e modelul cu Dura-Ace Di2 Disc și roți Enve SES Disc 5.6 la 11.500$.

Modelul de top are transmisie SRAM Red eTap HRD Disc și roți DT Swiss ARC 1450 de 48 mm la un preț de 12.000$.

Toate echipările vin cu anvelopele de top Continental GP4000 SII de 25 mm care încă nu folosesc avantajele rezistenței mici la rulare a noilor roți tubeless ready de pe biciclete.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma