Noua soluție de etanșare Finish Line Tubeless Tire Sealant nu se usucă niciodată

Există pe piață în acest moment un număr impresonant de soluții de etanșare pentru anvelope, dar majoritatea au un lucru în comun: după un timp în care sunt ținute în anvelopă, acestea se usucă iar în interiorul anvelopei rămân bucăți mari de latex uscat. Noua soluție Finish Line Tubeless Tire Sealant promite să schimbe acest lucru și vine și cu o metodă nouă de a astupa găurile.
La elaborarea acestei formule au participat mai multe companii. Finish Line spun că au avut un parteneriat cu Multi Seal care sunt niște producători cunoscuți de soluții de etanșare în domeniile industriale și militare. Dezvoltarea unei soluții pentru biciclete e diferită, așa că formula este una nouă, dezvoltată de la zero de cele două companii.
Elementul de noutate la produsul Finish Line e că acesta nu se bazează pe latex lichid sau pe amoniac. Finish Line spun că soluția nu e toxică, e hipoalergenică, e sigură pentru fibrele de carbon și se curăță ușor cu apă.
Neavând în compoziție latex lichid, soluția trebuie să se bazeze pe alt mecanism pentru a etanșa penele, în acest scop fiind folosit Kevlar-ul. Tehnologia se numește FiberLink iar lichidul conține mici bucăți de Kevlar DuPont care ajung în găurile unde există pierderi. Când în gaură ajung suficiente fibre, acestea crează un dop. Cum lichidul nu are niciun rol în etanșare, cei de la Finish Line au reușit să găsească o formulă care să nu se usuce pe toată durata de viață a anvelopei.
Soluția etanșează fără probleme tăieturi de până la 1 cm pe calea de rulare iar în testele făcute de Bikerumor aproape a etanșat o tăietură laterală de 1 cm. Imediat după etanșare mai existau mici scăpări de aer dar cei de la Finish Line spun că acestea dispar după rulare prin adăugarea automată de noi fibre, iar dacă presiunea este mărită din nou vor exista scăpări care se vor etanșa și mai bine.
Soluția de la Finish Line e destul de impresionantă la prima vedere iar dacă va respecta promisiunea că nu se usucă niciodată și nu necesită reîmprospătare pe toată durata anvelopei, atunci este vorba de un produs cu totul revoluționar.

Finish Line recomandă 60-90 ml în anvelopele de șosea, 90 – 120 ml în cele de gravel și cele de MTB de 26/27.5, 120-150 ml în cele de 29 și 180-210 ml în cele de Fatbike. Nu necesită scuturare înainte de introducere, se poate umfla cu cartuș de CO2 și funcționează până la -24 de grade C. Produsul va fi disponibil curând în variante de 120 ml, 240 ml, 1 l și 3.8 l. Prețurile nu sunt anunțate dar se așteaptă să fie asemănătoare cu cele ale altor produse de pe piață.

Mai multe informații vor fi disponibile pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma