Noua soluție de etanșare Finish Line Tubeless Tire Sealant nu se usucă niciodată

Există pe piață în acest moment un număr impresonant de soluții de etanșare pentru anvelope, dar majoritatea au un lucru în comun: după un timp în care sunt ținute în anvelopă, acestea se usucă iar în interiorul anvelopei rămân bucăți mari de latex uscat. Noua soluție Finish Line Tubeless Tire Sealant promite să schimbe acest lucru și vine și cu o metodă nouă de a astupa găurile.
La elaborarea acestei formule au participat mai multe companii. Finish Line spun că au avut un parteneriat cu Multi Seal care sunt niște producători cunoscuți de soluții de etanșare în domeniile industriale și militare. Dezvoltarea unei soluții pentru biciclete e diferită, așa că formula este una nouă, dezvoltată de la zero de cele două companii.
Elementul de noutate la produsul Finish Line e că acesta nu se bazează pe latex lichid sau pe amoniac. Finish Line spun că soluția nu e toxică, e hipoalergenică, e sigură pentru fibrele de carbon și se curăță ușor cu apă.
Neavând în compoziție latex lichid, soluția trebuie să se bazeze pe alt mecanism pentru a etanșa penele, în acest scop fiind folosit Kevlar-ul. Tehnologia se numește FiberLink iar lichidul conține mici bucăți de Kevlar DuPont care ajung în găurile unde există pierderi. Când în gaură ajung suficiente fibre, acestea crează un dop. Cum lichidul nu are niciun rol în etanșare, cei de la Finish Line au reușit să găsească o formulă care să nu se usuce pe toată durata de viață a anvelopei.
Soluția etanșează fără probleme tăieturi de până la 1 cm pe calea de rulare iar în testele făcute de Bikerumor aproape a etanșat o tăietură laterală de 1 cm. Imediat după etanșare mai existau mici scăpări de aer dar cei de la Finish Line spun că acestea dispar după rulare prin adăugarea automată de noi fibre, iar dacă presiunea este mărită din nou vor exista scăpări care se vor etanșa și mai bine.
Soluția de la Finish Line e destul de impresionantă la prima vedere iar dacă va respecta promisiunea că nu se usucă niciodată și nu necesită reîmprospătare pe toată durata anvelopei, atunci este vorba de un produs cu totul revoluționar.

Finish Line recomandă 60-90 ml în anvelopele de șosea, 90 – 120 ml în cele de gravel și cele de MTB de 26/27.5, 120-150 ml în cele de 29 și 180-210 ml în cele de Fatbike. Nu necesită scuturare înainte de introducere, se poate umfla cu cartuș de CO2 și funcționează până la -24 de grade C. Produsul va fi disponibil curând în variante de 120 ml, 240 ml, 1 l și 3.8 l. Prețurile nu sunt anunțate dar se așteaptă să fie asemănătoare cu cele ale altor produse de pe piață.

Mai multe informații vor fi disponibile pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma