Orbea au lansat la începutul acestui an primul lor model de cursieră cu frână pe disc destinat profesioniștilor din echipa Cofidis, Orca Disc. Aceasta va fi folosită de echipă în clasicele de primăvară de anul acesta și vine echipată cu componente de la sponsorii echipei, adică Shimano, Prologo și FSA.
Cadrul și furca au o formă obișnuită pentru Orbea, cu prinderi de etrier tip flat-mount și discuri de 140 mm la ambele roți.
Butucii au QR clasic, probabil pentru a facilita schimbul rapid al roților în concurs. Dropout-urile sunt îndreptate în spate pentru a preveni ieșirea roților din cadru datorită forțelor de frânare dacă QR-ul nu este strâns suficient. Forma furcii spate a cadrului pare să fie regândită complet pentru frânele pe disc și cu ocazia asta a fost proiectată să absoarbă mai bine vibrațiile.
Roțile sunt Vision Trimax30 Disc, disponibile atât cu prindere de disc IS cât și Centerlock. Acestea au jante de aluminiu.
Pentru cursele sau etapele unde nu se dorește folosirea frânelor pe disc, modelul clasic Orca va rămâne disponibil în continuare.
Pentru etapele de contratimp, va fi folosit modelul Ordu, care a debutat în 2014.
Interesantă este casca R10, care va fi folosită în etapele normale. Aceasta este foarte bine ventilată, are un profil redus și o greutate redusă cu 15% în 2016. Pentru reducerea greutății s-a folosit un material EPS mai puțin dens, dar acesta este întărit cu o structură internă de rezistență și cu o carcasă de policarbonat continuă la exterior. Casca are și o protecție de vânt sau ploaie care o face și aerodinamică la nevoie.
O altă noutate de la Orbea vine în gama joasă de preț, respectiv modelul Orca M35. Acesta folosește pentru cadru și furcă fibre de carbon OMP și are componente Shimano 105 cu angrenaj FSA Omega Compact. Roțile sunt FSA Vision Team 25 cu anvelope Kenda Criteriom, șaua de la Prologo și cuveți de carbon FSA. Prețul anunțat este de doar 1999 Euro.
Mai multe informații găsiți pe site-ul producătorului.
Sursa – bikerumor.com