Întreaga gamă de suspensii RockShox dedicata scenei de cross-country ia o nouă formă, atat la interior cât și la exterior.
RockShox SID este o furcă care face parte negreșit din circuitul Cupei Mondiale de Cross-Country, bifează podimuri și de asemenea victorii împreună cu Nino Schurter, Vlad Dascălu, Jollanda Neff și mulți alții. Anul acesta cât și puțin din cel anterior, ei au participat în competiții cu noul SID, care la acel moment era considerat un prototip in teste. Nino Schurter a câștigat până acum două Cupe Mondiale cu suspensiile de test, iar Vlad Dascălu a reușit să se claseze pe locul trei la Val Di Sole. Testele s-au adeverit a fi un succes, așteptarea și curiozitatea au luat sfârșit, iar RockShox ne prezintă noua gamă de suspensii SID.
Cum traseele din cadrul Cupelor Mondiale devin din ce în ce dificile și mai tehnice pe partea de coborâre, RockShox s-a adaptat acestor condiții aducând schimbări seminficative în interiorul componentelor de actualitate. Astfel brandul cunoscut afirmă cu raspundere că suspensiile sunt capabile și pe trasee mai agresive.
Acum componentele sunt mai ușoare, iar structura internă mai complexă. Când vine vorba de cross-country primul gând te duce la greutate. Cu cât mai puțin cu atât mai bine. Furca SID 2024, cu o cursa a suspensiei de 120mm, se prezintă cu o greutate de 1.480 grame, asta înseamnă ca este mai ușoră cu 57 de grame față de modelul predecesor. Pe partea de performanță se află SID SL, a carei cursă este de 100mm, cântărește 1,326g și primește titlul de cea mai ușoară furcă de 100mm.
Cum greutatea este discutată, trecem la noutățile propriu-zise. Brațele rămân neschimbate în diametru, având 35mm, dar sunt acompaniate de șasiul al carui design este reînoit în întregime. Cam așa arată furca pe care tot am văzut-o la Cupele Mondiale. Nu este doar de ochii lumii, chiar dacă arată super bine. Prin această actualizare au reușit să scadă din greutate. Dar una peste alta greutatea nu este cel mai important factor când vine vorba de coborârile la care sunt supuse suspensiile, punctul forte se află înterior.
Având în vedere aceste informații plus feedback-ul dat de către rideri, Rockshox a cautat să sporească performanța cu noul cartuș de aer DebonAir+ care are un volum mai mare, suport îmbunătățit pentru când te afli la mijlocul cursei și agilitate sporită in partea superioară a cursei. Toate cele patru modele SID beneficiează de noul DebonAir+ : SID, SID Select, SID Select+, SID Ultimate.
De asemenea, cele patru sunt compatibile doar cu roți de 29″. Dacă comparăm caracteristicile DebonAir aflat pe modelul anterior vom observa niște diferențe/îmbunătațiri clare. DebonAir+ are camera de aer negativă cu 50% mai mare și cea pozitivă cu 16%. Token-urile, a caror rol este sa nu treci prin toata cursa foarte repede, vor ramane aceleasi si pentru noul SID.
Fanii „tuning-ului” poate sunt entuziasmați să audă de imbunătățirile aduse furcii, dar cartușul DebonAir+ nu este compatibil cu modelul anterior.
Legat de cartuș, Rockshox introduce Charger Race Day 2, definit ca fiind cel mai ușor și performant damper creat de Rockshox. Înainte aveai două trepte de modificare a compresiei, noul SID dispune de trei poziții, acelea fiind „open”, „pedal” și „lock”. Amortizorul SIDLuxe primește de asemenea cele trei poziții. Acționarea acestor trei poziții se va face cu noua maneta TwistLoc Ultimate, care permite acestei setări să fie actionată simultan atât pentru furcă cât și pentru amortizor. Poziția „pedal”, după cum sugerează denumirea, este destinată momentului când pedalezi și ai nevoie de eficiență, confort și control.
Toate peste toate, Charger-ul RD2 este mult mai prelucrat decât originalul Race Day. Prin urmare SID Ultimate și SID Select+ vor beneficia de Race Day 2, iar SID Select și SID primesc cartușul Charger XC respectiv cartușul Rush XC. Aceste două variante vin cu o greutate mai mare, dar performanța cartușului este extrem de apropriată modelelor de top.
Eh, acum vin cu o veste bună in legătură cu modelul anterior. Dacă ești posesorul unui SID sau SID SL din generația anterioară, il vei putea actualiza cu Charger-ul RD2. Prețul de achiziție al acestui cartuș separat fiind de 319euro.
La acest capitol nu s-au schimbat foarte multe pentru anul 2024. Noua furca SID SL este cea mai ușoară furca din categoria ei. Prin urmare iși păstrează brațele de 32 mm dar ce este nou este faptul ca vine in două variante diferite. Prin diferite mă refer la cursa supensiei. Exista SID SL cu cursa suspensiei de 100mm si SID SL cu 110mm. Acum, acei 10mm fac vreo diferență? Doar la greutate, SID SL de 100mm cântărește 1,326g, unde SID SL de 110mm are 1,352g. Furcile SL Ultimate și SL Select+ sunt echipate cu arcul DebonAir+ și beneficieză si de cartușul Charger Race Day 2. Restul vin in acelși format ca ale celor discutate mai sus. Când vine vorba de montarea discurilor, există niște limite pe care le întâlnim la fiecare componentă de genul. Așa că vei putea pune discuri de minim 160mm și maxim 200mm.
Cum am menționat și mai sus, amortizorul SIDLuxe nu este lipsit de cele trei poziții ale compresiei pe care le întâlnim pe furcile SID și SID SL. Printre noutăți se află și adugarea unui mecanism pentru „high speed compression” care este mult mai receptiv. Foarte folositor atunci când compresia se află pe functia „open” sau „pedal”. Pentru a integra acesta noua funcție RockShox a mărit cursul uleiului in cartuș. Ca și consecință, trecerea prin cursa amortizorului se facea foarte rapid și fără un mare efort. Prin urmare inginerii au trebuit să îmbunătațească progresivitatea amortizorului pentru nu a mai da „bottom-out” atât de ușor. Metoda prin care ei au reușit să calmeze acest fenomen, a fost introducerea unei tije conice, iar asta a rezolvat și duritatea pe care o simțeai cand ajungeai la capătul cursei.
Token-urile sunt si ele disponibile pentru modelul 2024. Acestea sunt diferite modelului anterior, având altă formă.
Din pacate modelele anterioare SIDLuxe nu pot fi actualizate cu adjutarea compresiei prin trei trepte. Dar dacă achizitionezi modelul 2024 vei putea schimba cele trei poziții cu varianta de două (open & lock), care este acționată manual. Prețul de achiziție este de 64euro.
Vor exista două modele SIDLuxe. Cel mai ușor este varianta SIDLuxe Ultimate, care vine in culoarea albastră fiind în concordanță cu furca SID Ultimate. Vine la prețul de 539-609euro. Amortizorul cântărește 246g iar marimea este de 190mm x 45mm.
SIDLuxe Select+ livrează aceași performanță ca și SIDLuxe Ultimate, singurul punct slab fiind greutatea și faptul ca il poți achiziționa doar pe negru.
RockShox de asemenea a venit cu modificări aspra acestei componente, deoarece nu mai există două poziții ci trei. Este disponibilă cu un cauciuc gravat pentru aderență sau cu un manșon mai neted copus din spumă. Acest accesoriu vine la prețul de 133euro.
via RockShox
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…