Noua furcă inverted/upside down de la X-Fusion

O nouă fotografie a apărut pe internet cu viitoarea furcă a celor de la X-Fusion, de tipul inverted (upside down). Prezentată ca prototip la Eurobike, aceasta încă se află în faza de test, urmând a fi lansată în 2014 ca model 2015.

Greutatea nu ar trebui să depășească mai mult de 1.9 kg, conform producătorului și va avea o cursă de 160 mm, potrivită pentru All Mountain sau Enduro.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Furca ar putea fi mai mare , nu ar strica geometria bicicletei si ar fi mai utila .

  • nu stiu zau. arata fain si este, in sfarsit, diferita; dar cand ma uit la furca de pe bicicleta si vad ce zgarieturi am pe lowers, mi se face pielea de gaina cand ma gandesc ca zgarieturile alea ar putea fi pe picioarele care culiseaza in bucse... as fi insa curios sa probez una :) la motoare din cate am vazut au niste aparatori serioase ;)

  • Salut, ar mai fi furca manitou dorado, care e de mult timp pe piata si are si niste protectii fata de mizeria ce o arunca roata fata.Sunt putin sceptic daca acest design este cel mai bun pana la urma.

  • Nu sunt primii. Iar ca să vezi că treaba merge înainte pe acest concept, cei de la DVO lansează un nou model anul viitor: http://www.freerider.ro/noutati/furca-noua-upside-down-de-la-noul-producator-dvo-35719.html - brațele care culisează sunt mai protejate de noroi, dar fiind faptul că anvelopa aruncă spre crown (noroi, pietre etc). Pe de altă parte nu pot să-ți spun care dintre ele este mai rigidă (cea normală sau cea upside down), deoarece nu am avut contact cu una până în prezent, deși dacă ne uităm la construcție toată partea superioară reprezintă un ansamblu, deci ar putea fi un câștig și pe partea această. Brațele inferioare practic lucrează mai mult ca la o furcă normală din punctul meu de vedere, de aici și concluzia că este mai sensibilă la denivelările mici și mai bine lubrifiată.
    Dacă la motociclete este folosită cu succes în continuare, înseamnă că este un concept funcțional.

  • Hm, e prima data cand vad o furca din asta. Nu aduna mai multa mizerie pe telescoape un model ca asta? Ce avantaje are pozitionarea inversa?

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

6 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma