Categorii: CursiereNoutati

Noile roți Corima MCC DX arată exotic

Corima a oferit modele cu spițe aero din carbon și înainte, dar nu pe un model cu frâne pe disc și nu pe model cu jante tubeless-ready. Cum în cazul frânelor pe disc apar forțe suplimentare la nivelul butucului, design-ul MCC al roților a fost regândit și a ieșit un produs cu totul nou.

Rezultatul este noul set MCC DX și sistemul său în formă de Y de prindere a spițelor pe butucul spate. Disponibile în variante tubeless-ready și pe baieu, ei spun că acestea sunt cele mai moderne roți aero pe disc.

Spițele din fibră de carbon sunt fabricate în Franța, la fel ca jantele. Spițele au un nou profil aero aplatizat, diferit de cel rotund folosit pe modelele MCC anterioare.

În față a fost păstrat sistemul de montaj tradițional al spițelor, în unghi față de butuc, dar în spate se regăsește un design cu totul nou. Cu frâne pe disc, se generează mult cuplu care poate aplica stress în spițe pe direcții pe care acestea nu sunt neapărat proiectate să reziste.

Pe față sistemul vechi funcționează vine, dar pe spate acesta trebuie să facă față la forțele de tracțiune, opuse celor de frânare. Din acest motiv s-a realizat sistemul de prindere în Y a spițelor, construit tot din fibră de carbon. Acesta e capabil să facă față forțelor aplicate în ambele direcții.

Spițele sunt masive, dar sunt în număr de doar 12, iar la vânt lateral, datorită poziționării simetrice, ele opun rezistență ca 6 spițe reale. Corima spune că noul design aduce o reducere a frânării aerodinamice cu 9% în față și cu 18% în spate.

Spițele sunt montate fără a fi tensionate, element unic la Corima. Aceștia spun că e un lucru important deoarece crește durabilitatea roții – spițele nu mai trag permanent una de cealaltă. Deoarece carbonul nu e elastic, roțile sunt rigide lateral și, dacă cumva o spiță se rupe, roata nu se va descentra.

Modelul MCC cu frână pe jantă va fi păstrat în ofertă, dar va primi aceleași spițe noi.

Chiar dacă nu există încă un standard unificat pentru tubeless-ul de șosea, Corima a adoptat un format propriu de jantă ce folosește la interior spumă structurală.

Jantele tubeless-ready Corima folosesc un mic canal în zona inferioară a profilului jantei, pe unde ies spițele, pentru a permite aerului și lichidului de etanșare să iasă printr-o valvă de control. Astfel s-a evitat ca aerul sau lichidul să pătrundă în interiorul structurii jantei și să o distrugă. Roțile necesită bandă de etanșare, cu recomandarea ca această să fie fixată foarte bine.

Un canal central adânc face montarea anvelopelor foarte ușoară. Pe margine, jantele au un mic profil hooked, pentru a putea rula în siguranță la presiuni mari.

Lățimea jantelor, atât pentru modelele tubeless cât și pe baieu, pentru ambele variante, cu profil de 32 și de 47 mm, este de 26 mm extern și 19 mm intern. Greutatea modelelor tubeless-ready include banda de etanșare și valvele.

  • MCC DX 32mm Tubular: 1,285g (550/735g) – $4,000
  • MCC DX 47mm Tubular: 1,355g (585/770g) – $4,200
  • MCC DX 32mm TLR: 1,435g (650/785g) – $4,000
  • MCC DX 47mm TLR: 1,535g (675/860g) – $4,200

Presiunea maximă acceptată este de:

  • 23mm – 7.5bar / 108 PSI
  • 25mm – 7bar / 101 PSI
  • 28mm – 6.2bar / 90 PSI
  • 30mm – 5.7bar / 82 PSI

Roțile sunt deja în producție și ar trebui să fie livrate începând cu luna mai/iunie.

Pentru cei ce vor aceleași jante MCC la un preț mai mic, există roțile WS+ și WS. Ambele folosesc aceleași jante cu roțile MCC, dar au butuci și spițe diferite și frânarea pe jantă.

Familia WS+ folosește un butuc din carbon de calitate superioară cu spițe cu tragere directă, dar e disponibilă doar cu frânare pe jantă, atât cu anvelope clincher cât și pe baieu. Prețul e de 2300$ pentru cele cu profil de 32 mm și de 2500$ pentru cele de 47 și 58 mm, indiferent de tipul jantei. Momentan doar varianta de 47 mm folosește jante tubeless-ready TLR, restul fiind compatibile doar cu anvelope normale cu cameră.

Toate modelele Corima cu jante de carbon vor trece la variante TLR, dar întâi trebuie să se termine stocurile existente, noile loturi de producție fiind toate cu jante TLR.

Modelul de intrare în gamă este WS. Acestea folosesc butuci din aluminiu cu spițe clasice cu prindere J, dar aceleași jante ca MCC și WS+. Tot așa, jantele TLR sunt disponibile doar cu profil de 47 mm, dar în viitor vor fi prezente pe toate variantele.

Roțile WS au prețul de 2000$ (32 mm) și 2200$ (47/58 mm) pentru varianta pe baieu sau clincher/TLR, toate fiind disponibile atât pentru frâne pe jantă cât și pentru disc cu prindere Centerlock.

Greutățile vor fi anunțate în curând, roțile fiind disponibile deja pentru comandă, cu livrare în mai/iunie. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma