Categorii: CiclocrossNoutati

Niner lansează cadrul de CX BSB 9 RDO, cântărind sub 1.000 de grame

Cei de la Niner se afirmă tot mai puternic într-ale off-road-ului, indiferent ce fel de ghidon implică acesta. Așadar, americanii din Colorado scot la înaintare BSB 9 RDO, un cadru de ciclocros care pe lângă că pune pe cântar mai puțin de 1 kilogram, promite și multe altele pe lângă.

Modurile de manipulare a carbonului par să fie o sursă nesecată de inovație și, dacă e să ne luăm după spusele producătorului de peste Ocean, noile mulaje interne pe care l-a folosit au dus la aranjarea mai compactă a fibrelor. De aici au rezultat nu doar niște pereți mai subțiri, ci și mai puține rășini necesare lipirii, ceea ce a permis atingerea unei greutăți mai mici, dar și a ranforsării cadrului în punctele în care inginerii Niner au crezut de cuviință. Rezultatul final pare să fie de partea echipei de dezvoltare, căci greutatea de sub 1.000 de grame (deși se feresc să spună exact cât) este valabilă pentru mărimea 56. Totuși, nu se precizează nimic dacă componenta centrală atinge această valoare vopsită sau nu, ori dacă este vorba de setul de cadru.

Niner mai pretinde că al său cadru de ciclocros bifează o rigiditate suficientă, fiind în același timp și relativ comod, prin marja de flexare a tijei de șa, dar și prin prisma lungimii chain stay-ului. Totuși, aici vorbim de o bicicletă de ciclocros, deci nu aș lua prea în serios partea cu confortul, căci probabil acesta a fost adus la o valoare mulțumitoare pentru un sportiv. Pe de altă parte, mașinăria de CX nici nu trebuie să fie prea comodă, căci o astfel de cursă durează undeva în jurul unei ore, deci intensitatea efortului oricum va pune batista pe țambalul disconfortului. În schimb, primează manevrabilitatea și, chiar dacă unghiul head tube-ului în cazul BSB 9 RDO (între 70.5 și 72.5 grade, în funcție de mărime) rămâne în tagma valorilor lejere,bicicleta tot este mai agilă decât cele din alte categorii.

Ca un adevărat american, Niner privește spre viitor și pragmatismul transpiră prin produsele acestei companii. BSB 9 RDO permite montarea doar a frânelor pe disc, în special datorită fiabilității, chiar dacă rigorile unui traseu de CX cu greu vor necesita asemenea performanțe de încetinire/frânare, pe când prinderea roților se bazează pe un mix de thru axle (Maxle pentru roata de față) și urechi clasice pentru cea de spate. O particularitate a bicicletelor de ciclocros reprezintă cât de facil pot fi descălecate și puse pe umăr, cu scopul de sări peste unele obstacole, dar Niner a avut grijă și de acest aspect, rutând cablul frânei de spate pe downtube.

Versiunile de echipare ale lui BSB 9 RDO sunt multiple, de la cea de două stele echipată cu noul Shimano 105 de 11 viteze și frâne SRAM BB5 cu discuri de 160/140mm, la cea de 5 stele, dotată cu Shimano Ultegra Di2, având tot 11 viteze, dar și frânele japonezilor RS785.

Sursa: Niner

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma