In perioada 29 iunie – 3 iulie 2015, ONG-ul Ador Romania, cu sustinerea Federatiei Europene de Ciclism, a Eurosport DHS SA, Alta Consulting US si TAM US a organizat Vizita de Studiu in Olanda, care a avut ca scop impartasirea celor mai bune practici în implementarea infrastructurii destinate bicicletelor și intermedierea unor intalniri intre reprezentanții administrației publice locale cu ingineri, arhitecti, ONG-uri, factori de decizie din administrația olandeză si experti in finantare.
Delegatia romana a fost condusa de catre Alteta Sa Regala Principele Nicolae al Romaniei si a cuprins reprezentanti ai Primariilor Hunedoara, Deva, Sibiu, Timisoara, Sinaia si Constanta.
Ambasadorul Vizitei de Studiu in Olanda, incadrat in mai amplul proiect My Right To Bike este Andreea Raicu – activa sustinatoare a folosirii bicicletei si a incurajarii tarii noastre de a deveni un pilon est-european al mobilitatii urbane.
Pe parcursul intregii vizite delegatia a folosit doar bicicleta sau mijloacele de transport in comun, pentru a se familiariza nemijlocit cu sistemul olandez de mobilitate urbana integrata.
Programul Vizitei de Studiu in Olanda a inclus peste 15 prezentari si seminarii pe tema conceptului de mobilitate urbana, in cadrul Primariilor din Eindhoven, Nijmegen, Amsterdam, IPV Delft, CROW. De asemenea, pe parcursul vizitei, delegatia a pedalat aproximativ 170 km si a explorat infrastructura pentru biciclete construita in scop turistic, precum aceea din Parcul National Hoge Veluwe, care imbina natura, operele de arta si bicicleta sau cele din apropierea morilor de vant din Amsterdam.
In cadrul prezentarilor autoritatilor olandeze au fost punctate concepte de baza ale mobilității urbane: construirea de piste de biciclete orientate spre confortul utilizatorilor, calmarea traficului prin sensuri giratorii în interiorul orașelor, limitarea vitezei autovehiculelor la 30km/h in zonele rezidentiale, implementarea de parcari si centre de inchiriere de biciclete in proximitatea statiilor feroviare, de metrou, autobus pentru a facilita folosirea intermodala a transportului public si a biciletei.
Programul de studiu se afla la a doua editie si isi propune sa intermedieze un transfer de cunostinte catre factori decizionali din administratia publica locala si centrala, in vederea implementarii unor solutii viabile de mobilitate urbana si piste de biciclete. Dintre avantajele folosirii bicicletei enumeram: reducerea riscului de atac de cord cu 50% prin folosirea zilnica, imbunatatirea starii generale de sanatate, ameliorarea memoriei datorita miscarii pe bicicleta in aer liber, reducerea nivelului de poluare in orase, oferirea de solutii pentru insuficienta locurilor de parcare.
“Suntem incantati sa sustinem acest proiect, sa promovam conceptul de mobilitate urbana integrata in Romania. Avem in vedere cresterea anuala a comunitatii cicliste din tara noastra, ne dorim sa venim in intampinarea dorintei de piste de biciclete si consideram ca DHS Eurosport SA are o responsabilitate sociala si morala in acest sens fata de utilizatorii de biciclete si fata de clientii nostri.” declara Tianqi Yang – CEO al Eurosport DHS SA, fabrica de biciclete de la Deva.
Myrighttobike.ro incurajeaza implementarea de sisteme de mobilititate urbana integrate si construirea de piste pentru biciclete. Daca „vrei o tara ca afara” si vrei ca Romania sa se inspire din modele de succes precum cel al Olandei, sustine-ne si devin-o membru „My Right to Bike”!
Misiunea asumata este de a promova in Romania catre autoritatile publice locale si centrale, precum si catre comunitatile cicliste , modelul dezvoltarii unui sistem de mobilitate integrat si viabil. In acest scop, am organizat Vizita de Studiu in Olanda Editia 2015, pentru a intermedia work-shop-uri in Olanda cu Autoritati Publice olandeze, cu institutii din domeniul reglementarii mobilitatii urbane (CROW), ingineri, arhitecti si proiectanti de piste de biciclete si infrastructuri de mobilitate urbana, precum si experti in domeniul finantarii a astfel de proiecte.
Este indiscutabil faptul ca Olanda reprezinta modelul suprem in materie de mobilitate urbana si ca Romania poate dobandi prin aceste work-shop-uri bazele solide de cunostinte in materie, care pot fi adaptate la particularitatile tarii noastre.
De asemenea, prin experimentarea in mod nemijlocit in Olanda a sistemului de mobilitate urbana integrata (delegatia romana va folosi pe parcursul intregii Vizite de Studiu in Olanda doar bicicleta sau trenul, pentru deplasarile mai lungi), vor putea fi observate multe solutii practice aplicate de olandezi pentru infrastructurile de piste de bicicleta si pietonale, care pot fi implementate cu succes si in Romania!
DE CE Romania?
Beneficiile integrarii de infrastructura pentru biciclete in proiectele de urbanism din Romania:
DE CE ACUM?
DE CE VIZITA DE STUDIU este benefica pentru AUTORITATILE LOCALE PARTICIPANTE?
Cunostintele dobandite in cursul Vizitei de Studiu in Olanda de la autoritati publice din Olanda (Primarii, CROW, ingineri, arhitecti, experti in finantare) vor putea fi folosite spre beneficiul cetatenilor Romaniei. In prezent, in Romania exista o comunitate de utilizatori de biciclete de 2 milioane de persoane, care este in continua crestere. Vizita de Studiu 2015 va va oferi noi perspective cu privire la viitoare oportunitati pentru Romania – economice, sociale si de conservare a mediului inconjurator.
DE CE SA TE IMPLICI SI TU?
Avem nevoie de tine! TU – cetatean al Romaniei, TU – utilizator de bicicleta, TU – parinte , care doreste o tara cu un nivel de poluare mai redus si sanatate pentru copiii tai, TU – cel care te-ai saturat sa petreci in trafic spre serviciu ¼ din timpul pe care il petreci la birou, TU – soferul , care nu gaseste locuri de parcare in centrul orasului, TU – cel care vrea o tara ca afara!
Ajute-ne ca initiativa noastra sa ajunga la cat mai multi oameni! Un share al paginii de FaceBook MyRightToBike poate fi mesajul tau catre Romania, ca iti pasa de felul in care lucrurile vor evolua in viitor.
Toate detaliile pe myrighttobike.ro.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
ma lupt de peste 2 ani de zile sa constientizez la nivel local in localitatea Lepsa situata in Vrancea in ,,Parcul natural Putna,,folosirea bicicletei ca mijloc alternativ de recreere si deplasare in aceasta frumoasa localitate.am infiintat si un centru de inchirieri biciclete,din pacate mentalitatile si orgoliile inca persista.sper ca intr-o zi aceste mentalitati se vor schimba.propun factorilor de decizie initierea unui studiu de fezabilitate la nivel national in vederea introducerii in constructia noilor drumuri nationale si un culuar special pt circulatia bicicletelor . va transmit tuturor indemnul meu,,iubesc sa biciclesc,,