Ultima suspensie lansată de Trek, noua RE:aktiv, este rezultatul a 5 ani de cercetare de dezvoltare prestaţi de Trek împreună cu Penske Racing Shocks. Oferită pe noua platformă cu roţi de 27.5 inch a venerabilului Fuel EX, suspensia RE:aktiv se bazează pe tehnologia DRCV de la Fox şi va oferi un nou nivel de suspensii şi performanţe.
Deja lideri pe piaţa de suspensii custom pentru vehiculele de înaltă performanţă precum Indy Car si Formula 1, Penske nu oferă suspensii produse în masă. În schimb ei finisează fiecare piesă individual pentru a îndeplini cerinţele clientului. O întâlnire întâmplătoare între Dylan Howes – directorul tehnologiilor cadrelor Trek şi Jim Arentz – directorul tehnic de la Penske Racing Shocks, a dus la idea unui parteneriat care să includă tehnologia Penske în cea mai nouă bicicletă de la Trek. Cinci ani mai târziu noul Trek Fuel EX 27.5 este gata pentru debut.
height=350Cea mai mare diferenţă care deosebeşte suspensia RE:aktiv de restul este ceea ce Trek şi Penske numesc amortizare regresivă. Majoritatea suspensiilor de mtb sunt ori progresive ori tangenţiale în timp ce, se pare că, suspensia regresivă este cu adevărat tehnologie ce ţine de Formula 1, tehnologie folosita acum şi la Indy car şi NASCAR. Acum o vedem şi la mtb. Pe potecă suspensia regresivă oferă susţinere fermă pe plat şi viraje însă imediat ce întâlneşte un obstacol shock-ul se deschide instantaneu absorbind denivelarea. Acest proces seamănă foarte mult cu ce face valva de inerţie din shock-ul Brain de la Specialized.
Odată ce Trek şi Penske au finalizat tehnologia pe care o doreau încorporată în shock-ul RE:aktiv, a fost abordat şi Fox care a introdus totul într-un design exclusiv doar pentru bicicletele Trek.
„Treaba cu Penske este ca ei sunt o companie focusată doar pe competiţii. Noi beneficiem de experienţa lor de R&D transpunându-le în capabilităţile noastre”, spune Jose Gonzalez – directorul Dezvoltării suspensiilor de la Trek. „La acestea se adaugă şi colaborarea cu Fox care au contribuit cu expertiza în producţie. Toate acestea au avut ca rezultat o suspensie excelentă”.
Cat priveşte bicicleta în sine Trek Fuel EX cu roţi de 27.5 continuă acolo unde au rămas Fuel-urile. În plus faţă de suspensia spate RE:aktiv DRCV cadrul include ansamblul ABP (active braking pivot) şi Full Floater parte a linkurilor suspensiei. Totul este disponibil atât pe cadrele din carbon cât şi pe cele din aluminiu. Suspensia are o lungime de 120mm pe faţă şi spate la care se adaugă unghiul furcii de 68 grade şi unghiul tijei de şa de 73 grade. În plus la noul Trek Fuel EX avem ax spate 142×12, montanţi ISCG 05, rulment pedalier BB95 (la cadrul din carbon), rutare internă pentru schimbătorul spate şi tija de şa şi ţeavă headtube E2 conică.
Pe piaţă Fuel-ul de 27.5 va fi disponibilă în versiunea de carbon EX 9.8 cu ţevi chainstay din aluminiu şi trei versiuni din aluminiu: 7, 8 şi 9. Preţurile încep cu EX 7 27.5 de la 2.629,99 $ şi se încheie cu Fuel EX 9.8 27.5 la 5.249,99 $. Dacă însă îţi doreşti tehnologia RE:aktiv o vei găsi doar pe modelele EX 9 şi EX 9.8. Modelele 7 si 8 rămân la tehnologia standard Fox DRCV.
Mărimile de cadru sunt aceleaşi ca şi pentru Trek Fuel EX 29, cu excepţia cadrului de 23 inch, iar anumite modele sunt deja disponibile pe piaţă. Restul vor fi pe piaţă spre finalul acestei veri.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii