Ne place când descoperim din când în când cate-o bicicletă specială despre care să povestim sau, mai frumos, pe care să o şi încercăm. Aşa că atunci când am primit veste despre acest fat bike ziua s-a făcut imediat mai bună.
Moonmen este o companie nouă, fondată recent în 2014 în SUA. Însă experienţa lui Todd Heath, fondatorul companiei, merge mai bine de 10 ani în urmă. De mic copil a fost în direct contact cu bicicletele, pasiunea pentru aceste obiecte fiind-i cultivată de la o fragedă vârstă. În 2014 Todd a decis că a venit vremea să intre serios pe piaţa bicicletelor custom. Da, Moonmen Bikes este despre biciclete custom, speciale, făcute la comandă, biciclete pe care le visezi şi pe care apoi le construieşti.
Una din realizările companiei este şi fat bike-ul Moonmen M10 din titan, asistat electric. Este atât de „custom” încât toate piesele cadrului şi furcii au fost special construite pentru această bicicletă.
Furca este una triple clamp care se pare că oferă mai mult confort în comparaţie cu o furcă unicrown. În plus este şi mai robustă. Trebuie să reziste greutăţii a doi ciclişti plus bagaje. Coroana furcii este prelucrată CNC pentru a reduce din greutate, dar şi pentru a arăta mai bine. Fiecare parte a furcii a fost produsă de Todd.
Tandemul este echipat cu ghidon custom din titan la care au fost prevăzute „aerobar-uri” integrate. Forma cockpit-ului cât şi accesoriile este deosebit de plăcută, o adevărată operă de artă. Ciclocomputerul Bafang oferă toate informaţiile necesare cum ar fi distanţa parcursă, viteza şi nivelul bateriei.
Când pedalezi eşti asistat electric de motorul Bafang cu putere de 750 waţi. Nu exista acceleraţie la bicicletă, iar motorul nu funcţionează decât dacă pedalezi. Senzori de tensiune, integraţi în braţul pedalier, informează motorul cât de tare apeşi pedalele, iar ajutorul din partea motorului este ajustat în funcţie de cât de tare pedalezi tu.
Deşi bicicleta este un tandem totuşi cei doi ciclişti nu trebuie să pedaleze amândoi. Este un design custom realizat special pentru această bicicletă. Tandemul este înfrumuseţat şi mai mult de geanta special creată de Andrew the Maker care adăposteşte bateria motorului electric. Poziţionarea acesteia a fost aleasă să fie cât mai jos pentru a oferi bicicletei o stabilitate cât mai bună.
Îţi vine să crezi sau nu, dar tandemul este pliabil. De-a lungul cadrului au fost prevăzute zone speciale care permit bicicletei să fie desfăcută în mai multe bucăţi. Întreaga bicicletă încape în doar două genţi de bicicletă.
Există un întinzător special de lanţ care previne sărirea acestuia de pe foaie. Este foarte discret integrat în cadru. Practic cele două ţevi chain stay se lungesc până când lanţul este corect întins. Acelaşi sistem de întindere a lanţului are şi utilitatea de fragmentare a bicicletei pentru a putea fi transportată în genţi.
Propulsarea bicicletei este asigurată de 14 viteze integrate în butucul spate Rohloff. În acelaşi timp designul închis al butucului oferă fiabilitate mare şi întreţinere minimă. Până şi portbagajele sunt custom şi fabricate din titan. Pe acestea se pot instala coburii, din nou custom, fabricaţi de Andrew the Maker. Culoarea maro se potriveşte de minune cu şeile şi manşoanele Brooks din piele.
Cadrul M10 cât şi portbagajele permit instalarea de anvelope fat de până la 5 inch. Tijele de şa sunt telescopice şi din nou construite special pentru tandemul M10. Această specificaţie permite ajustarea corespunzătoare înălţimii ciclistului.
Cele două pipe cât şi ghidoanele sunt şi ele custom. Construite fiind din titan, ghidoanele late oferă manevrabilitate bună la viteză mică pe teren accidentat.
Iată şi bicicleta „pliată” şi frumos aranjată în cele două genţi despre care am vorbit mai sus. În acest fel vei putea lua oriunde în aventurile tale acest tandem special. Nu ştim care este preţul bicicletei, dar cu siguranţă şi el este de pe altă planetă.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Salut Dan. Acel motor Bafang de pe bicicleta nu are senzor de tensiune (torque) ci numai senzor de cadenta/rotatie. Stiu asta pentru ca detin acelasi motor cu 500W Bafang BBS02. Probabil ai preluat articolul de pe cyclingabout.com unde este scrisa aceeasi greseala tehnica.
Exista si motor electric de la Bafang cu torque sensor insa numai la 250/350W si este conceput pentru cadru specific asa cum este si motorul Bosch, Yamaha sau Panasonic. Mai multe detalii privind motorizarea gasesti pe situl producatorului:
http://www.szbaf.com/en/components/motor.html