Dintre toate bicicletele din oferta Specialized, Stumpjumper este probabil cea mai cunoscută. Lansată în 1981 este considerată a fi prima bicicletă de munte fabricată în serie. De-a lungul vremii multe s-au schimbat însă reputaţia a rezistat. Într-un final colecţia a crescut, iar Stumpjumper a primit suspensie şi în spate devenind FSR.
Situată între modelul Enduro şi Epic, noul Stumpjumper FSR 2016 dispune de câteva schimbări la geometrie care au rolul de a o face să fie şi mai capabilă când poteca o ia la vale. Construită cu geometrie separată pentru roţi 650b (27,5 inch) sau 29 dimensiunile cele mai importante sunt: 67/67.5° pentru unghiurile ţevii headtube şi suspensii 150/135mm alături de ţevi chainstay de 420/437mm pentru cele două mărimi de roată 650b respectiv 29er. Pentru viitor Stumpjumper FSR va exista şi în versiunea de roţi 6Fattie (sau 27,5+).
Suspensiile dispun în continuare de platforma FSR însă primesc shock spate RX Trail Tuned care au reglaje speciale pentru volum, compresie şi revenire gândite pentru Stumpjumper. Toate cadrele Stumpjumpar FSR sunt listate având ax spate 142×12 indiferent de mărimea roţii.
Dacă nu eşti fanul rucsacurilor pe care să îi cari în spate când mergi pe bicicletă noua opţiune SWAT s-ar putea să-ţi placă. Am văzut cu toţii cât de mari în diametru sunt acum cadrele din carbon, mai ales în zona rulmentului BB. Ei bine de ce să nu fie folosit acel spaţiu interior? Tocmai acest lucru l-a făcut Specialized când a mutat cutia SWAT de la exterior în interiorul cadrului. Accesibilă acum printr-o uşiţă specială care se deschide în cadru poţi păstra acolo orice de la camere şi scule la pompă cât şi sandwich-ul preferat.
Localizată dedesubtul suportului pentru bidonul de apă, obiectele păstrate aici nu vor zornăi mulţumită căptuşelii special instalate. În plus localizarea joasă oferă bicicletei un centru de greutate şi mai jos. Alte găuri în cadru permit ghidaje interne prin canale din carbon integrate în peretele cadrului. Echiparea specială se încheie cu tija de şa reglabilă Command Post IRcc şi jantele late Traverse fiind compatibila cu transmisie 2x folosind ghidaj Taco Blade.
În timp ce varianta S-Works 29er este singura care dispune de cel mai bun carbon, Fact 11m, S-Works 650b primeşte un triunghi faţă şi ţevi seat stay din carbon Fact 10m, iar ţevi chainstay din aluminiu M5. Preţul este de 8.900$ / 8.600 $ (29/650b) la care primeşti furcă Pike RCT3 Solo Air, shock spate Custom Fox Float Factory CTD Autosag Kashima, transmisie Sram XX1, frâne Shimano XTR Trail şi roţi Roval Traverse SL din carbon.
Coborând în gamă la Expert, coboară puţin şi preţul la 5.900$ pentru ambele variante de dimensiuni ale roţii mulţumită cadrului din carbon Fact 9m şi spatelui din aluminiu M9. Specificaţiile sunt furca Rhockshox Pike RC, acelaşi shock spate, transmisie Sram X1, frâne Shimano XT şi roţi Roval Traverse din aluminiu.
Varianta Stumpjumper FSR Elite din aluminiu are un preţ de 4.300$ însă şi acesta dispune de o echipare foarte bună care include tija de şa reglabilă Command Post IRcc. Întrucât acest model este din aluminiu înseamnă că nu mai este prezentă uşiţa SWAT.
Ultima variantă din carbon, Comp Carbon FSR cu uşiţă SWAT, are preţul de 3.800$. Este singurul model cu transmisie 2x. Cadrul e format din triunghi faţă din carbon 9m la care se adaugă un spate din aluminiu M5.
În comparaţie cu celelalte modelul Comp din aluminiu pare ieftin la cei 2.900$. Cadrul din aluminiu M5 este la fel ca cel de nivel Elite însă specificaţiile mai modeste menţin şi preţul mai jos.
Dacă eşti însă pasionat de biciclete şi îţi place să le asamblezi singur există şi opţiunea de achiziţionare a cadrului separat. Cadrele S-Works au un preţ de 4.000 $ sau 3.700 $ (29/650b) datorită diferenţei de carbon (Fact 11m versus Fact 10m) în timp ce cadrele „simple” din carbon au un preţ de 3.000$. Cadrele includ shock-ul spate, uşiţa SWAT, headset-ul Hella Flush şi tija de şa IRcc.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
E mai degraba intre camber si enduro daca ar fi sa facem o ierarhie.