Categorii: Biciclete de munte

S-a lansat caseta mtb Trickstuff 11-41T pentru 10 viteze

În urma majorităţii adaptărilor artizanale a casetelor pentru a oferi o varietate mai mare de viteze pot rezulta salturi anormale între treptele de viteze, salturi care sunt acum atenuate de inserţia unui pinion cu 16 dinţi. Deşi complet funcţionale trebuie totuşi să presupui că o casetă construită din fabrică aşa cum trebuie va schimba mai bine. Din fericire există germanii de la Trickstuff care oferă exact acest lucru. Prototipul casetei de pinioane a fost expus prima dată în 2013 la Eurobike, iar acum cele 10 viteze sunt disponibile pe piaţă.

Caseta se numeşte 4111, de la numărul maxim şi minim de dinţi al pinioanelor din alcătuire. Întrucât cel mai mare pinion are 41 dinţi, exact între popularele variante 40 şi 42, este evident ca schimbătorului spate îi va trebui multă tensiune pentru ca braţul să nu atingă pinionul ce mai mare. Însă dacă foloseşti un braţ OneUp Rad sau Rard sau un schimbător  SRAM X-Type totul ar trebui să funcţioneze corect.

Trickstuff totuşi încă lucrează la prototip ţelul fiind ca grupul de pinioane 11-41 să ajungă la greutatea de 270g pentru a concura cu Shimano XTR. Pentru a menţine greutatea scăzută, dar şi o durabilitate potrivită pinioanele 1-7 sunt fabricate din oţel călit instalate pe un spider din carbon în timp ce pinioanele 8-10 sunt fabricate din aluminiu 7075 nichelat. Grupul foloseşte un corp standard Shimano/SRAM 9/10 aşadar ar trebui să poată fi folosit fără probleme cu orice transmisie Sram sau Shimano.

Comparând însă această casetă cu una Shimano XT11-36 la care s-a folosit un adaptor 40t şi un pinion 16t (11-13-16-19-21-24-28-32-36-40), noul 4111 oferă randament maxim cu pinioanele 11-13-15-18-21-24-28-32-36-41. Preţul nu este însă la fel de atractiv. La 329$ grupul de pinioane Trickstuff este mai scump decât un SRAM X1 cu 11 viteze. Pe de altă parte 4111 este cu 58 g mai uşor şi pentru utilizare nu ai nevoie de un schimbător, shifter sau corp freehub nou.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma