Categorii: Biciclete de munte

Pivot Mach 429SL Carbon 29er devine mai uşoară şi compatibilă cu Di2

Pivot Mach 429SL din carbon era deja favorită în rândul riderilor, foarte rapidă şi uşoară. Aşa că de ce să o mai modifici? Evident pentru a o face mai uşoară, dar şi compatibilă cu transmisia electronică Shimano Di2.

Mulţumită procedeului tehnic deţinut de Pivot compania a reuşit să înlăture peste 226 grame per cadru. Variantele finale de cadre obţin o greutate de doar 2,4 kg bicicletele finale complet echipate, 29er full suspension, obţinând o greutate de doar 10,4 kg incluzând shock-ul spate Fox Float Kashima Factory. O bicicletă mai uşoară este întotdeauna dezirabilă însă mulţumită sistemului Pivot Cable Port noul Mach 429SL poate fi echipat cu orice transmisie, totul fiind estetic ghidat prin interiorul cadrului.

Dacă greutatea şi managementul cablurilor sunt noi restul cadrului este acelaşi Mach 429. Acesta oferă suspensia spate de 100mm mulţumită linkului DW cadrul fiind gândit pentru furci de 100-120 mm. Ţeava head tube este conică, rulmentul pedalier este PF92, axul spate 12×142, instalarea schimbătorului faţă este direct mount, iar montanţii frânei spate sunt post mount.

Însă interesant este faptul că bicicleta este acum compatibilă cu noua transmisie electrică Di2 de la Shimano. Sistemul de cabluri de la Pivot reprezintă un mod estetic de a integra transmisia în cadru în timp ce greutatea este menţinută amplasată cât mai jos pentru a obţine un centru de greutate cât mai jos. Bateria este instalată într-un compartiment situat în ţeava seat tube loc accesat printr-o deschizătură în ţeava down tube. Această amplasare oferă mai multe avantaje: poţi folosi în continuare tije de şa reglabile, poţi scoate uşor şaua şi tija de şa dacă este nevoie şi poţi folosi orice combinaţie de ghidon şi pipă. Sigur că separarea braţului suspensiei de triunghiul cadrului adaugă complexitate faţă de cadrul unei cursiere unde se foloseşte Di2, însă ghidarea cablurilor aleasă de Pivot duce firul electric pe deasupra likului inferior al suspensiei spate.

Ghidarea cablurilor electrice nu este singura provocare pe care trebuie să o rezolve azi producătorii de mtb-uri. Din fericire noul design al lui Pivot integrează toate posibilităţile inclusiv instalarea Sideswing de la Shimano pentru schimbătorul faţă cât şi toate opţiunile de transmisii 1x şi 2x.

Noul cadru Pivot Mach 429SL este disponibil în 3 culori şi va avea un preţ de 2.999$. Echipat complet cu XTR 2x şi roţi carbon Reynolds preţul va fi de 8.849$. Dacă echiparea este XTR Di2 cu roţi carbon atunci preţul ajunge la 10.400$. Echipările mai modeste încep de la 4.599$ şi includ XT/SLX şi cadru carbon.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma