Categorii: Biciclete de munte

Nuseti – prima bicicletă din lume cu Inner Drive System

Nuseti este un mtb de generaţie nouă care, practic, dispune de transmisie internă denumită Inner Drive System. Creatorul acestui sistem este Gregory Zielinski, multiplu Campion Naţional la downhill al Poloniei.

Proiectul a început în 2008, iar în acest moment se află în ultimele etape de dezvoltare. Inner Drive System nu este o idee 100% nouă însă de data asta sistemul se afla mai aproape ca niciodată de faza de producţie în masă. Transmisia Nuseti este complet sigilată de exterior fiind 100% rezistentă la factorii mecanici şi condiţiile de mediu.

Practic este vorba de o cutie de viteze planetară complet încapsulată în cadru aceasta fiind în permanenţă lubrifiată. Întrucât noroiul, apa sau praful nu intră niciodată în interior revizia acestei cutii de viteze va fi extrem de rară.

Cutia dispune de 16 viteze, o gamă de viteze de 570%, cuplu maxim 250 Nm, iar vitezele pot fi schimbate şi pe loc cât şi în sarcină maximă.

Viteza întâi cu raport 0,66 este comparabilă cu tradiţionala transmisie cu 22T faţă şi 33T spate, iar viteza a 16a cu raport 3,77 este comparabilă cu tradiţionala transmisie cu 42T faţă şi 11T spate. Cuplul maxim pe care îl suportă piesele interne este de 250Nm ceea ce înseamnă că poţi aplica fără grijă o greutate de 147 kg in pedale.

Deşi pare complicată transmisia este extrem de simplă. Roata spate dispune de un sistem quick release de demontare fără să intri în contact cu vreo piesă uleioasa sau murdară. Schimbarea vitezelor se face cu shiftere instalate pe ghidon – unul pentru vitezele mici pe partea dreapta şi unul pe stânga pentru vitezele mari.

Tehnologia Nuseti şi cutia de viteze Inner Drive System vin oferite într-un superb cadru de carbon.

Preţuri:
Cadru + transmisie – 2.515 Euro
Bicicletă completă – 4.612 Euro

Greutăţi aproximative:    
Set cadru – 4,3 kg
Bicicletă completă – 10,7 kg

Disponibilă pentru roţi de 26 inch, 27.5 şi 29 inch.


Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

4 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

5 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

5 zile in urma