Categorii: Biciclete de munte

NOX COMPOSITES îmbunătăţeşte jantele existente şi lansează modele noi

Nox Composites şi-a îmbunătăţit linia de produse, prin articole noi sau prin upgradarea celor deja existente. Brad Stinson, cofondator al companiei, spune că au început să producă jante fără cant întrucât doreau să reducă zonele slabe, dar în acelaşi timp să producă jante cât mai uşoare. Problema de care se lovesc în general producătorii de jante din carbon este zona în care cele două părţi ale matriţei se unesc. Acea zonă este în general poziţionată în apropierea talonului anvelopei şi al cantului jantei. Însă aici este şi cel mai mare pericol pentru delaminare. Alte companii pornesc de la o jantă mai lată, fără cant, care este apoi creat prin prelucrare.

Nox dispune de o altă procedură care le permite să ducă această zonă de îmbinare departe de peretele jantei, cum ar fi dedesubtul benzii fundului de jantă. Procedura se numeşte Rockguard HL şi poartă acest nume întrucât majoritatea problemelor la jantele din carbon se datorează pietrelor care lovesc această îmbinare a jantei.

Noua procedură, la care se adaugă un nou layup şi împletitură a carbonului, a permis companiei să creeze o jantă pentru cross country de 345g, denumită Skyline, fără a fi nevoie de compromisuri. Skyline va fi disponibilă în dimensiunile de 27,5 inch şi 29 inch cu greutăţile de 335g pentru 27,5 şi 345g pentru 29er.

Teocali este un alt produs nou care se situează între Skyline şi jantele destinate All mountain-ului, fiind îndreptat spre Trail. Greutăţile sunt tot „la mijloc”, cu 350g pentru 27,5 inch şi 380g pentru 29er la o lăţime interioară de 26mm.

Pentru riderii mai agresivi modelul Farlow înlocuieşte seria AM. Jantele folosesc aceeaşi formă şi beneficiază de acelaşi avantaj al noului layup. Toate cele 3 jante folosesc acum şi perforaţii în unghi pentru spiţe pentru a reduce tensiunile din acestea.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma