Anul trecut in vară am fost la prezentarea modelului Rock Machine Blizzard, chiar la Cluj-Napoca. Reprezentanții brand-ului au venit pentru a ne prezenta noile modele ale anului 2023. Oricum tot ce am văzut acolo erau încă prototipuri, dar se apropiau foarte mult de forma actuală a noului Whizz. Pe lângă design-ul unic și foarte provocator, acest Whizz este o bicicletă care poate trece prin 3 discipline al mountain-biking-ului. Ca urmare, ai trei variante prin care poți modifica cursa suspensiei, atat în față, cât și în spate.
Ok, acest format nu este tocmai nou, îl regăsim și la alte biciclete, spre exemplu: Specialized Epic și Epic EVO. Dar, acest caz este unic, căci, ai un cadru care se poate modifica. Nu trebuie să cumperi două biciclete. Bine, cel mai probabil va trebui să cumperi câte un set de suspensii pentru fiecare adjustare diferită. Poate fi un minus pentru mulți. Personal mi se pare ceva foarte ingenios și de lungă durată, căci nu te vei plictisi de bicicleta asta.
Rock Machine se pricepe să ofere publicului distracție la prețuri mici, hai să vedem ce ne-a pregătit cu noul Whizz.
Noul link pe care l-au implementat se numește „short-link floating-pivot” care îți oferă 3 flip-chip-uri. Prin urmare ai 3 dimensiuni disponibile pentru amortizor. Pleacă de la 140 mm (trail), ajunge la 160mm (enduro) și se tremină la 180mm (park). Pe scurt, cum simți că bicicleta este depășită pe trasee, urci o treaptă. Cadrul este compatibil cu amortizoare pe aer, cât și pe arc.
Acestă caracteristică pentru schimbarea suspensiilor nu este singura cu care a venit Rock Machine. Cum majoritatea bicicletelor cu suspensii mai mari de 140 mm dispun de flip-chip-uri care modifică reach-ul, unghiul furcii, chian-stay-ul etc, Whizz are și el câteva dintre acestea. O primă adjustare vine cu head-set-ul, care este destul de volumios dintr-un motiv anume. Acolo se află flip-chip-ul care adjustează unghiul furcii și reach-ul după preferințele fiecaruia. Pe head-tube se mai află și niște monturi unde va sta probabil o geanta, un bidon sau niște scule.
În partea din spate se află triunghiul care este compatibil cu toate marimile cadrului. Ne lipsit este și flip-chip-ul care se ocupă de micșorarea sau marirea chain-stay-ului. Acest model prezentat nu este compatibil cu transmisia nouă de la SRAM, adică nu are montura UDH. Modelul care va fi produs pentru public va avea acestă caracteristică, mai mult ca sigur.
Trecând de la modificările pe care le suportă cadrul și ajungem la roți. De asemenea mărimile roților pot varia după preferințele fiecaruia, astfel ai trei variante. Ca și urmare, cadrul poate suporta roți de 27.5 inch, varianta mullet (MX) și 29 inch. Le ai pe toate, superb! Încă nu sunt divulgate detalii despre cum ai putea adapta fiecare variantă, dar Rock Machine ne asigură că aceste opțiuni vor exista cu siguranță.
Încă nu exista foarte multe detalii despre varinata elecrică a lui Whizz. Tot ce știm este că eWhizz își va face aparența mai târziu decât Whizz, așa că stați pe fază!
Tehnic Whizz în acest moment este un prototip, dar este în stadiul în care funcționează și te poți da pe el. Cum Rock Machine nu scoate modele în fiecare an, rămâne doar să ghicim când îl vom vedea pe piață. Prin urmare dacă data când va fi valabil Whizz nu este cunoscută încă, prețul este de asemenea o enigmă. Majoritatea cred ca îl vom vedea la mijlocul anului 2024. Sperăm să îl primim la test și să vă încântăm cu mai multe detalii.
via Rock Machine
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…