A 3a generaţie de biciclete Ibis Mojo HD3 duce scena enduro şi mai departe cu un design al cadrului care îi va permite bicicletei să urce mai uşor şi să coboare mai repede. Cadrul este construit în jurul platformei suspensiei DW însă modificată în aşa fel încât să accepte o cursă spate de 6 inch păstrând eficienţa la pedalare asemănătoare modelului lor pentru XC Ripley.
Specificaţiile de bază sunt… de bază – ţeavă headtube conică, ax spate 142×12, ghidare internă a cablurilor, ureche schimbător faţă detaşabilă şi, evident, roţi 650b. Noua bicicletă va fi disponibilă în 3 culori şi echipări diferite sau poţi achiziţiona doar cadrul pentru a o echipa singur. Nou pentru HD3 este cupa inferioară Zero Stack 56 a headsetului care acum se află complet în interiorul cadrului. Nu doar că avem acum o estetică mai bună însă se obţine astfel şi o rigiditate mai bună pentru partea din faţă a cadrului. Însă cea mai mare diferenţă faţă de modelele anterioare este faptul că ţevile toptube sunt cu aproximativ 2cm mai lungi per mărime.
Alte diferenţe se observă şi la suspensie. Înainte pivoţii superiori erau amplasaţi mai aproape de tija de şa, iar cei de jos erau şi mai jos dispunând şi la altă înclinaţie. Din punct de vedere estetic parcă era mai bine înainte însă noua configuraţie are mai multe avantaje.
În primul rând se face loc pentru un bidon de apă în triunghiul faţă. Însă mai important este faptul că se separă forţele venite din pedalare faţă de suspensie oferind o foarte liniară cubă a compresiei, potrivit celor de la Ibis. Rezultatul este o bicicletă care pare că dispune de mai multă suspensie decât în realitate, suspensie previzibilă pe întreaga lungime a cursei.
Procesul de fabricaţie al cadrului foloseşte o mandrină care permite companiei să obţină un cadru dintr-o singură bucată, fără îmbinări, un cadru mai uşor şi mai solid. Greutatea finală a cadrului incluzând shock-ul spate este de 2,67 kg. De la Ripley s-au mai împrumutat şi montanţii tip clevis ai shock-ului, lucru care le-a permis să mai deschidă spatele şi să permită utilizarea de anvelope groase până la 2,4”. În acelaşi timp ţevile chainstay au rămas suficient de scurte la 429 mm.
Preturile încep de la 2.900 $ pentru frameset (cadru şi shock Fox Float CTD). Bicicletele complete pornesc de la 3.950$ cu modelul Special Blend care oferă furca X-Fusion Sweep RL, roţi Ibis ultra wide 741 din carbon şi transmisie Race Face/SLX/Deore.
De aici se ajunge până la 9.200$ pentru modelul echipat complet Shimano XTR 2×11 cu pipă Thomson, shock DB Inline şi roţi Ibis 741 din carbon. Între aceste preţuri se afla echipările XT, XTR, X01 şi XX1. Totul poate fi customizat direct de pe site-ul fabricantului.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…
Vezi comentarii
Daca m-ar da banii afara din casa, pe asa ceva i-as cheltui, 100%.