MTB-ul hardtail Trek Roscoe a primit furcă de 140 mm, roți de 29 și geometrie modernă

MTB-ul hardtail destul de popular Trek Roscoe a primit îmbunătățiri serioase pentru 2022. Acesta trece de la roțile de 27.5 la roți de 29 și are o furcă cu cursa de 140 mm, având acum o geometrie de trail modernă, lungă, joasă și cu unghi mic al furcii. Sunt disponibile 6 mărimi între XS (care e singura care păstrează totuși roțile de 27.5) și XL, cu prețuri ce încep de la doar 1699.99$.

Trek Roscoe 2022 este un MTB hardtail din aluminiu, dar acum cu o geometrie modernă de trail. Renunță aproape total la roțile de 27.5 pentru cele mai rapide, de 29, fiind construit pe un cadru cu o geometrie mai progresivă, care ar trebui să îmbunătățească enorm comportamentul pe coborâre. Cursa suspensiei a crescut de la 120 la 140 mm cu brațe de 32-36 mm, în funcție de versiune.

Reach-ul mai lung, chainstay-urile mai scurte, furca mai înclinată și rulmenții pedalieri mai coborâți sunt schimbări binevenite care vor face din Roscoe un model mult mai polivalent. Reach-ul a crescut cu aproximativ 20 mm la toate mărimile XS-XL iar unghiul furcii a scăzut sensibil până la 65 de grade.

La mărimile M și L reach-ul a crescut masiv, de la 410 la 455 mm. Toate mărimile au toptube drept, unghiul headtube-ului crescând gradual spre joncțiunea cu seat tube-ul. Astfel a scăzut înălțimea cadrului față de modelul Roscoe anterior. Seat tube-urile sunt ceva mai scurte, lungimea maximă de inserție a tijei de șa fiind crescută pentru a putea fi folosite tije dropper cu cursă lungă.

Unghiul efectiv al tijei de șa este de 74.7 grade, mult mai vertical decât cel de 70.7 grade al modelului 2021. Chainstay-urile au fost scurtate de la 438 la 430 mm, însă butucul boost din spate permite montarea anvelopelor de până la 29×2.6.

Pentru Roscoe 2022, Trek a renunțat la proiectarea cadrului în mod proporțional, cu un unghi al tijei de șa identic pe toate mărimile.

XSSMMLLXL
Dimensiune roată27.5″+29″29″29″29″29″
Lungime seat tube340360420435450500
Lungime pipă404050505050
Reach390.0415.0440.0455.0470.0495.0
Stack591.5625.6634.6639.2643.7666.4
Top tube efectiv551.8586.1613.6629.9646.1677.3
Lungime chainstay430430430430430430
Unghi head tube (°)65.065.065.065.065.065.0
Lungime head tube9090100105110135
Unghi efectiv seat tube (°)74.774.774.774.774.774.7
Unghi real seat tube (°)73.173.173.173.173.173.1
Coborâre BB45.061.061.061.061.061.0
Înălțime BB318.5321.5321.5321.5321.5321.5
Înălțime cadru728.8741.0748.0742.0755.0765.0
Distanță între roți1119.91151.41180.61197.71214.81250.4
Distanță față-centru694728757775792827
Distanță furcă axle-to-crown532552552552552552
Offset furcă424242424242
Trail122.1130.9130.9130.9130.9130.9
Cursă furcă140140140140140140
Lungime inserție tijă dropper235240255260280328

MTB-urile hardtail sunt simplu și ieftin de întreținut, având puține componente în mișcare care să necesite revizii dese. Trek a făcut câteva schimbări pentru Roscoe 2022 care să îl facă mai ușor de întreținut.

În primul rând au dispărut cuveții Knock Block, modelul anterior Roscoe având acest sistem proprietar Trek ce împiedica lovirea cadrului de către coroana furcii, un lucru posibil la o cădere și destul de destructiv. Sistemul însă nu era foarte fiabil și ceda în caz de accident. Noul Roscoe 2022 nu mai are nevoie de el deoarece acum e destul spațiu între cadru și coroana furcii.

Roscoe a primit ureche de schimbător SRAM UDH, ceea ce înseamnă că aceasta va putea fi înlocuită rapid și ușor, fără să fie nevoie de componente originale Trek.

Trek a adăugat un sistem de fixare a cablurilor interne pe downtube. Acestea nu sunt complet ghidate la interior, așa că pot produce zgomote în interiorul cadrului din aluminiu. Sistemul de fixare prinde cablurile în downtube, la jumătatea acestuia, pentr a reduce la minim zgomotele.

Roscoe folosește în continuare rulmenți pedalier filetați de 73 mm care pot accepta și pedaliere cu ax de 30 mm. Downtube-ul are o protecție din cauciuc cu dublă densitate împotriva loviturilor, în timp ce chainstay-ul a primit o protecție cu două fețe împotriva loviturilor lanțului. Trek are prindere ISCG 05 pentru chainguide și bash guite. Modelul de top Roscoe 9 vine cu un ghidaj superior suplimentar.

Vor exista patru versiuni de Trek Roscoe 2022, dar numai versiunile Roscoe 7, Roscoe 8 și Roscoe 9 beneficiază de noua geometrie și noua cursă. Modelul de bază Roscoe 6, disponibil la prețul de 1149.99$, păstrează cadrul din 2021, cu unghiul furcii de 67.3 grade, roți de 27.5 și furcă de 120 mm. Bicicleta folosește o furcă SR Suntour XCM pe arc cu brațe de 32 mm, jante Alex MD35, transmisie Shimano Deore 1×10, frîne cu 2 pistoane Shimano MT200 și componente Bontrager din aluminiu.

Roscoe 7 are prețul de 1699.99$, are furcă RockShox Recon Silver RL de 140 mm, roți Bontrager Line 30, transmisie Shimano Deore 1×12 și frăne Shimano MT200 cu 2 pistoane.

Roscoe 8 are prețul de 2299.99$, are furcă RockShox 35 Gold RL de 140 mm, roți Bontrager Line 30, transmisie SRAM NX Eagle 1×12 cu casetă 11-50 și frâne Shimano cu 4 pistoane.

Modelul de top Trek Roscoe 9 2022 are prețul de 2699.99$, în care e inclusă o furcă Fox 36 Rythm de 140 mm, roți Bontrager Lite 30, transmisie SHIMANO SLX 12 cu casetă 10-51 și frâne Shimano M6100 cu 4 pistoane.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma