La împlinirea vârstei de 5 ani pe piață a gamei de MTB-uri de trail cu geometrie lungă Evolink din gama producătorului finlandez Pole, varianta Evolink 140 primește o versiune nouă v1.4. Păstrând geometria originală joasă și lungă, Pole a modificat funcționarea suspensiei cu cursă medie pentru trail – enduro și a făcut-o mai capabilă decât a fost vreodată, gata nu doar de coborâri în viteză maximă ci și de urcări serioase.
Pole spune despre modelele lor Evolink că la lansare au schimbat regulile jocului, iar acum au primit o îmbunătățire. La început acestea au fost construite cu o geometrie radical diferită față de orice alt MTB de pe piață, însă cu timpul și alte mărci au urmat exemplul Evolink și au trecut modelel lor la geometrii mai lungi, mai joase și cu furci cu unghi mai mic, ceea ce se numește azi geometrie modernă de trail. Bicicletele Pole au avut însă mereu o distanță între roți mai mare decât aproape orice model de pe piață. Majoritatea producătorilor au avut rețineri în a lungi atât de mult bicicletele pentru a nu pierde din manevrabilitatea acestora.
Modelele lor din 2016 Evolink 140 și 150 mm s-au dovedit însă excelente pe traseu, demonstrând că o geometrie lungă e superioară.
Fără a schimba distanța mare dintre roți sau reach-ul cadrului și nici unghiul furcii de 64.5 grade, Pole a reușit să redeseneze geometria modernă a modelului Evolink 140 v1.4. Bicicleta a primit un seat tube mai înclinat cu 2 grade până la valoarea extremă de 79.9 grade pentru a face urcările mai ușoare.
Bicicleta e acum disponibilă doar cu roți de 29 iar rulmenții pedalierului sunt ridicați cu 17 mm, ajungând acum să fie coborâți doar 3 mm sub axul spate. Pole spune că ridicarea acestora face bicicleta mai rapidă și mai manevrabilă în viraje, fiind în mod ciudat un complement perfect lungimii mari a bicicletei.
Pole spune că modificările s-au făcut adăugând loc pentru ca genunchii riderului să poată fi flexați, permițând bicicleta să se încline în curbe fără a fi nevoie de balans lateral prea mare. În teste, cu cât rulmenții pedalierului erau mai jos, cu atât bicicleta avea tendința să se ridice în viraj. O poziție mai ridicată a rulmenților pedalieri fac bicicleta mai ușor de manevrat fără a pierde din stabilitatea pe linie dreaptă, fiind foarte ușor de făcut cu ea manevre cum e bunnyhop sau manual.
Această transformare a fost ezitantă și din partea Pole, dar testele pe traseu au demonstrat că e direcția corectă de urmat, validând tendința acestora de a lăsa total în urmă concepțiile moștenite din vremea MTB-urilor cu roți de 26.
Geometria nouă vine și cu denumiri noi pentru dimensiuni, vechile notații S-XL fiind abandonate în favoarea noilor K1-K4. Cu geometria progresivă, Pole spune că oferă o flexibilitate în găsirea poziției riderului pe bicicletă și alegerea mărimii corecte pentru fiecare.
Pe lângă aceste mici dar importante modificări, a fost schimbată și funcționarea suspensiei Evolink. Amortizorul primește un raport al suspensiei cu 6% mai mare la mijlocul cursei, pentru suport mai bun acolo unde se petrece cel mai mult timp, fiind astfel cu 9% mai progresiv și având o stabilitate la pedalare îmbunătățită cu 18%.
Pe lângă acestea, s-a trecut la amortizor metric de 55 mm ce oferă ăe noul Pole Evolink 140 v1.4 o cursă spate progresivă de 144 mm.
Noul Evolink 1.4 v1.4 e disponibil atât sub formă de cadru cât și ca bicicletă completă, dar toate sunt doar în faza de precomandă. Cadrul din aluminiu are un preț ce începe de la 1865 Euro și include cuvetele Cane Creek, axul thru, clema tijei de șa și trei opțiuni de amortizor.
Vor fi disponibile și un număr mic de biciclete complete Pole Evolink 140 ”Super Limited Stock Custom”, echipate cu furcă RockShox Lyrik Select RC, amortizor Super Deluxe RL și transmisie SRAM GX Eagle la prețul de 4450 Euro. Numărul acestora va fi foarte mic anul acesta, așa că cine dorește una trebuie să se grăbească să o precomande.
Precomenzile făcute în această perioadă urmează să fie onorate, speră Pole, începând cu luna iunie 2021.
Pole lucrează și la un kit de upgrade pentru cei ce dețin modelul anterior Evolink 140 v1.3, ce îi va oferi noutățile de pe modelul v1.4. Kit-ul va include cuvete superioare și inferioare producție proprie, un amortizor metric Cane Creek sau RockShox și toate elementele necesare ale cadrului, acesta urmând să fie disponibil cândva în cursul acestui an.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…