Categorii: CiclocrossNoutati

Mitas (fosta Rubena) intră serios pe piaţa anvelopelor CX şi gravel

Producătorul ceh de anvelope Mitas (noua denumire pentru Rubena), cu o experienţă de peste 80 de ani în domeniu, intră serios din 2017 pe piaţa anvelopelor de ciclocros şi gravel cu o gamă de modele performante.

Modelele clincher tubeless au fost dezvoltate pe traseele de pe dealurile Cehiei şi a Slovaciei, o zonă perfectă de ciclocros. Gama va include 3 modele: X-Swamp, X-Field şi X-Road, trecâned de la crampoane mari şi depărtate pentru noroi la unele mici şi apropiate pentru teren uscat.

X-Swamp este cel mai agresiv model, cu crampoane mari şi depărtate pentru a săpa în terenul ud şi a elimina noroiul foarte uşor. Cu crampoane de diferite înălţimi şi cu crestături în mai multe direcţii, anvelopa promite aderenţă de top. Greutatea este cea mai mare din gamă, la 375 g.

X-Field este modelul cel mai versatil, cu crampoane mai apropiate şi un profil împrumutat din gama de MTB. Acesta are crampoane de diferite înălţimi, mai adunate pe centru şi mai rare pe margine, unde sunt şi crestate, fiind rapide pe porţiunile drepte şi aderente în viraje. Greutatea anunţată este de 355 g.

Modelul cel mai rapid va fi X-Road, cu crampoanele centrale mici şi dese, adaptate pentru rularea pe teren uscat şi drumuri forestiere. Pe margine anvelopa oferă totuşi aderenţă superioară în viraje, folosind crestături în mai multe direcţii pe crampoanele laterale. Este şi cel mai uşor model din gamă, cu o greutate de doar 335 g.

Toate modelele folosesc o carcasă de top cu 127 tpi Tubeless Supra, identică celei folosite la anvelopele de top de MTB. Aceasta este suplă dar rezistentă, întărită cu fibre de aramidă, se montează uşor tubeless şi este destul de uşoară (reducerea de greutate e de 30% faţă de modelele anterioare). Cauciucul folosit este cel mai moale disponibil la producător, CRX, iar partea de contact cu janta este dintr-un material special Weltex care protejează jantele de carbon şi rezistă la eventualele lovituri cu solul dacă presiunea e prea mică.

Toate modelele sunt disponibile doar în dimensiunea 700x33c conformă cu regulamentele UCI. Montate tubeless ar trebui să ofere o amortizare bună iar pe viitor există posibilitatea să apară şi modele mai late pentru cei ce au spaţiu în cadru şi nu sunt interesaţi neapărat de competiţii. Preţul va fi foarte competitiv, în Marea Britanie ele fiind deja disponibile la doar 27£ bucata!

Mai multe informaţii găsiţi pe pagina producătorului.

Informaţii preluate de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

4 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma