Sistemul tubeless, devenit deja standard în lumea MTB-ului, a început și acolo cu standardul UST care promitea jante și anvelope cu interfață standardizată care se blochează și etanșează perfect aerul, nefiind nevoie de lichid antipană. Deși sistemul era bun, multe firme au adoptat sisteme proprii, mai mult sau mai puțin standardizate, sub denumirea generică ”tubeless ready”, acestea funcționând însă doar cu ajutorul lichidului antipană. Acest sistem nu este potrivit pentru șosea datorită presiunilor mari la care se umfă anvelopele, așa că la cursiere sistemul a prins mai greu și destul de puțini producători au adoptat standardul UST. Mavic este unul dintre cei mai mari producători de roți și până acum nu a aderat trend-ului, oferta tubeless la șosea incluzând exclusiv roțile pentru gravel și adventure. Iată că ei introduc acum UST tubeless pe întreaga gamă de șosea, promițând instalare și umflare ușoară, performanțe superioare și protecție în caz de pană.
Sistemul UST folosește o jantă și o anvelopă ce se îmbină perfect, fără să permită pierderi de presiune. Astfel, riscul de dejantare existent la sistemele tubeless ready nu există la UST, anvelopa rămâne fixată pe jantă chiar dacă presiunea aerului scade la zero.
Alte beneficii ale sistemului sunt rezistența la rulare mai mică și aderența superioară. Rulajul mai bun vine de la eliminarea frecării dintre anvelopă și cameră, testele Mavic relevând o reducere de 15% la presiune egală. Chiar și cu o reducere cu 15% a presiunii, anvelopele tubeless au o rezistență la rulare mai bună cu 5%.
Sistemul este și mai ușor, în ciuda faptului că o anvelopă UST are cu 45 g mai mult decât versiunea non-UST. Împreună cu lichidul, sistemul UST de la Mavic este cu 40 g mai ușor decât cel cu cameră. În plus, sistemul de prindere a spițelor din exterior permite montarea fără bandă de etanșare pe jantă.
Noile anvelope Yksion Pro UST folosesc structură din Kevlar care e mai suplă decât cea din carbon, fiind mai ușor de montat și demontat. De asemenea, ele folosesc un nou tip de cauciuc numit 11Storm care ei spun că are o aderență mai bună și o rezistență la rulare mai mică. Anvelopele vor fi disponibile în lățimi de 25 și 28 mm.
Prețurile în USD pentru roțile și sistemele UST și datele lansării pe piață vor fi acestea:
- Comete Pro Carbon SL Disc–$1899, 1755 grams (available Q3)
- Comete Pro Carbon SL–$1799, 1635 grams (available Q3)
- Cosmic Pro Carbon SL Disc–$1899, 1570 grams (available Q3)
- Cosmic Pro Carbon SL–$1799, 1450 grams (available Q3)
- Cosmic Elite Disc–$499, 1770 grams (July availability)
- Cosmic Elite–$449, 1850 grams (July availability)
- Ksyrium Pro Carbon SL Disc– $1899, 1510 grams (available Q3, shown at top of post)
- Ksyrium Pro Carbon SL– $1799, 1390 grams (available Q3)
- Ksyrium Pro Disc–$1099, 1620 grams (July availability)
- Ksyrium Pro–$999, 1420 grams (July availability)
- Ksyrium Elite Disc–$799, 1690 grams (July availability)
- Ksyrium Elite–$699, 1520 grams (July availability)
- Allroad Pro Disc–$1099, 1660 grams (available Q3)
- Allroad Elite Disc–$799, 1720 grams (available Q3)
- Allroad Elite RB (rim brake)–$799, 1600 grams (available Q3)
- Open Pro Disc–$99, 420 grams (available Q3)
- Open Pro–$99, 420 grams (available Q3)
- Yksion Pro UST (tire)–$69, 260 grams
Sistemul nu necesită lichid pentru etanșare, dar Mavic recomandă adăugarea a 30 g de lichid în fiecare cauciuc pentru protecție la pene. Noul sistem Road Tubeless UST este aprobat de ISO și ETRTO care definesc în standardele lor forma și dimensiunile jantelor. Mavic folosesc deci standardele ETRTO pentru UST, fapt ce deschide poarta compatibilității cu alte mărci care folosesc același sistem. Anvelopele sunt produse pentru Mavic de Hutchinson, marcă cu experiență în domeniul road tubeless.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com