Categorii: CursiereNoutati

Mavic atacă cu noile Ksyrium Pro Allroad Disc subiectul ciclismului de anduranţă

Mai toată lumea cunoaşte roţile Mavic Ksyrium, în special cele SL, ele sunt probabil cele mai populare roţi pe cursierele din România. E şi normal, pentru că sunt nişte roţi super rigide, mega rezistente şi destul de uşoare şi, în plus, sunt fabricate în România şi noi toţi suntem nişte patrioţi 🙂

Ei bine, noile tendinţe din lumea ciclismului de şosea au ajuns şi pe tărâmul Mavic, provincia Ksyrium: anvelope tubeless, frâne pe disc, jante late şi balonaj mare. Noile roţi Ksyrium Pro Allroad Disc vin cu jante de 19 mm şi cu anvelope Yksion Elite Allroad Pro cu dimensiunea 700x30c şi cu un profil gata să atace orice drum, oricât de prost ar fi acesta. Pentru că roţile sunt dedicate celor care fac ture lungi, de anduranţă sau participanţilor la probe ciclosportive, unde confortul rulării este foarte important iar calitatea drumurilor uneori lasă de dorit.

Aceste roţi noi de la Mavic pot face faţă fără probleme drumurilor pavate, cu pietriş sau chiar cu mici bolovani sau rădăcini pe alocuri, dar se descurcă de minune şi pe asfalt, nefiind la fel de agresive ca şi cele de ciclocros. Faptul că roţile şi anvelopele sunt tubeless permite o rulare mai confortabilă şi la o presiune mai mică iar frânele pe disc asigură forţă de frânare fără efort şi protejează roţile de uzură atunci când ploaia şi praful se combină în mod nefericit, scurtând drastic viaţa roţilor cu frânare pe jantă.

În plus, roţile sunt dotate cu noua casetă Instant Drive 360 care asigură o angajare la maxim 9 grade de rotaţie faţă de modelul vechi care oferea doar 17 grade, iar butucii sunt compatibili atât cu prinderi tip Quick Release de 5 mm cât şi cu ax de 12 sau 15 mm, cu ajutorul adaptorilor incluşi.

Cu o greutate de 1620 g setul fără anvelope şi un preţ de listă în S.U.A. de 1249.99 USD se anunţă a fi o opţiune bună, mai ales pentru România unde calitatea drumurilor gen Transfăgărăşan sau Transalpina lasă în multe locuri de dorit şi oferă surprize cărora deseori o roată normală cu anvelopă de 700x23c nu le face faţă.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma