Categorii: CursiereNoutati

Mavic atacă cu noile Ksyrium Pro Allroad Disc subiectul ciclismului de anduranţă

Mai toată lumea cunoaşte roţile Mavic Ksyrium, în special cele SL, ele sunt probabil cele mai populare roţi pe cursierele din România. E şi normal, pentru că sunt nişte roţi super rigide, mega rezistente şi destul de uşoare şi, în plus, sunt fabricate în România şi noi toţi suntem nişte patrioţi 🙂

Ei bine, noile tendinţe din lumea ciclismului de şosea au ajuns şi pe tărâmul Mavic, provincia Ksyrium: anvelope tubeless, frâne pe disc, jante late şi balonaj mare. Noile roţi Ksyrium Pro Allroad Disc vin cu jante de 19 mm şi cu anvelope Yksion Elite Allroad Pro cu dimensiunea 700x30c şi cu un profil gata să atace orice drum, oricât de prost ar fi acesta. Pentru că roţile sunt dedicate celor care fac ture lungi, de anduranţă sau participanţilor la probe ciclosportive, unde confortul rulării este foarte important iar calitatea drumurilor uneori lasă de dorit.

Aceste roţi noi de la Mavic pot face faţă fără probleme drumurilor pavate, cu pietriş sau chiar cu mici bolovani sau rădăcini pe alocuri, dar se descurcă de minune şi pe asfalt, nefiind la fel de agresive ca şi cele de ciclocros. Faptul că roţile şi anvelopele sunt tubeless permite o rulare mai confortabilă şi la o presiune mai mică iar frânele pe disc asigură forţă de frânare fără efort şi protejează roţile de uzură atunci când ploaia şi praful se combină în mod nefericit, scurtând drastic viaţa roţilor cu frânare pe jantă.

În plus, roţile sunt dotate cu noua casetă Instant Drive 360 care asigură o angajare la maxim 9 grade de rotaţie faţă de modelul vechi care oferea doar 17 grade, iar butucii sunt compatibili atât cu prinderi tip Quick Release de 5 mm cât şi cu ax de 12 sau 15 mm, cu ajutorul adaptorilor incluşi.

Cu o greutate de 1620 g setul fără anvelope şi un preţ de listă în S.U.A. de 1249.99 USD se anunţă a fi o opţiune bună, mai ales pentru România unde calitatea drumurilor gen Transfăgărăşan sau Transalpina lasă în multe locuri de dorit şi oferă surprize cărora deseori o roată normală cu anvelopă de 700x23c nu le face faţă.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Maratonul Gravel 2025 pe 12 iulie, parte din Salzkammergut Trophy

Peste 1.000 de bicicliști și-au stabilit deja un obiectiv sportiv ambițios, înscriindu-se la una dintre numeroasele competiții din cadrul Salzkammergut…

2 zile in urma

Test de lungă durată – Jacheta Northwave Extreme și bluză Northwave Revolution Long plus bonus vestă Northwave Extreme Trail

Când vine vorba de pedalat în sezonul rece, alegerea echipamentului potrivit poate face diferența dintre o tură reușită și una…

3 săptămâni in urma

Felix și Susanne Puello achiziționează Raymon Bikes

Compania Raymon intră in posesia lui Susanne și Felix Raymundo, fiind achiziționate restul de acțiuni de la Pierer Group, devenind…

4 săptămâni in urma