Categorii: CursiereNoutati

Look 795 Blade RS vine pe piață cu multe inovații

Prezentată pentru prima dată la Eurobike dar fără să fie oferite informații concrete, noua cursieră aero Look 795 Blade RS a fost în sfârșit prezentată în detaliu, în versiunea cu frâne pe disc dar și într-o versiune cu frâne clasice dar care are un aspect și un comportament aproape identic.

795 Blade RS este proiectată și fabricată de Look în Franța la fabrica lor proprie. Cadrul este complet nou, obiectivul fiind să fie aerodinamic, confortabil și versatil.

În spate stă conceptul 3S Design (de la Smooth Sword Seatstays) ce folosește tuburi modelate aerodinamic, cu amortizare în structură. Este vorba de un desing dublu arcuit ce permite flexarea verticală, ajutat de faptul că nu mai există punte între seatstay-uri, nici măcar la modelul cu frâne pe jantă. Acest lucru oferă o amortizare cu 23% mai bună decât modelele anterioare care aveau tuburi mai drepte și punte între seatstay-uri.

Un braț extins oferă posibilitatea prinderii frânei pe jantă în spate lăsând seatstay-urile libere să flexeze.

Modelul cu frâne pe disc primește ax thru de 12 mm la ambele roți, folosind sistemul de închidere Mavic SpeedRelease.

Noile seatstay-uri se unesc într-o joncțiune unică cu seattube-ul care pare să fie înclinată în spate, dar de fapt ascunde mecanismul de blocare a tijei de șa. Aspectul nu doar că e complet diferit de modelele anterioare, dar acum tija de șa e în stil clasic, culisabilă, nu fixă ca pe modelul anterior 795 Light. Un alt element original este capul tijei de șa care poate fi repoziționat în 4 moduri, oferind unghiuri efective ale tijei de 71.8, 73.8, 76.3 și 78.4 grade. Ultima valoare e foarte înclinată, făcând bicicleta perfectă pentru triatleții ce vor o singură bicicletă pentru toate antrenamentele.

În comparație cu 795 Light, seattube-ul e mult mai puțin înclinat, ceea ce face ca poziția pe bicicletă să fie mai în față, dar poate fi reglat pentru a avea aceiași poziție mai în spate ca pe modelul 795 Aerolight RS.

O mică gaură în seat tube oferă posibilitatea de a controla dacă tija e introdusă suficient. Dacă se poate introduce o agrafă în gaură, tija e prea sus.

Prinderea ascunsă pentru tijă e fixată în cadru și folosește șuruburi pentru a împinge tija spre seattube. Contactul e pe o suprafață mare, fiind mai sigură, în acest mod neexistând puncte mici de presiune ce ar putea afecta fibra de carbon.

Pe lângă tija de șa, pipa e de asemenea mai clasică, folosind o formă proprie aerodinamică ce o încadrează în cadru, dar fiind prinsă cu un sistem clasic cu doă șuruburi. Aceasta fixează noul ghidon aerodinamic, ce are formă aero în zina superioară și are și prinderi pentru extensii. Acesta are de asemenea puncte de intrare și ieșire pentru orice fel de cablu sau furtun, eliminând cablurile exterioare în totalitate.

Rutarea cablurilor e simplă și intuitivă, aproape complet internă. Ele ies afară în fața ghidonului, după care intră imediat sub pipă și în cadru. Sistemul permite totuși reglarea înălțimii pipei cu 50 mm cu ajutorul distanțierelor, fără a fi nevoie de modificări la cabluri. Este nevoie de pipa originală, dar e un sistem simplu de folosit. Sistemul permite și rotirea liberă a ghidonului, spre deosebire de alte sisteme de rutare internă care introduc tensiuni în acesta.

În cadru există sisteme de ghidare care pot fi scoase în timpul montajului pentru a trece mai ușor cablurile și furtunele prin ele. Rezultatul ar trebui să fie o rutare fără unghiuri strânse și fără zgomote la rulaj.

Capacul are rol dublu și de suport pentru joncțiunea Di2.

Monoblocul e de tip BB386 și vine cu un set de rulmenți înfiletați la mijloc pentru o aliniere perfectă și eliminarea zgomotelor în comparație cu rulmenții clasici pressfit de pe multe biciclete.

Zona monoblocului e masivă și ar trebui să ofere transfer perfect și eficient al puterii. Mai jos sunt imagini din interiorul cadrului unde se vede cum funcționează rutarea internă, totul fiind scos în afara zonei monoblocului pentru acces mai ușor fără să fie necesară demontarea angrenajului și rulmenților. Capacele și ghidajele fac ca totul să fie foarte intuitiv și sigur.

În comparație cu cadrele tradiționale din carbon, Look spun că ei folosesc mai multe straturi de carbon la fiecare tub, între 10 și 20 în funcție de zonă, cu un amestec de 6 tipuri diferite de fibre.

Acest lucru le permite să obțină caracteristici mai exacte față de alți producători ce folosesc doar 5 sau 6 straturi, care nu oferă aceleași oportunități de a orienta fibrele deoarece fiecare strat va trebui să suporte mai multe solicitări. În total sunt 163 de piese pentru furcă și 503 pentru cadru. Rigiditatea cadrului se schimbă cu mărimea, la fel și în cazul furcii Greutatea anunțată a cadrului este de 950 g (frână pe jantă, mărimea M) și de 300 g pentru furcă.

Aerodinamica a fost studiată întâi în sistem CFD pe calculator, apoi în tunelul aerodinamic din Belgia pentru a alege formele ideale pentru headtube, downtube și seattube. Testele s-au făcut pentru mai multe unghiuri ale curentului de aer și au fost comparate cu cele de la restul modelelor. Modelul anterior 795 Light avea pierderi de 124 W la 45 km/h, în timp ce noul model 795 Blade RS le reduce ușor la 122 W cu frâne pe jantă și rămâne la 124 W cu frâne pe disc.

Aerodinamica e bună, dar chiar ei spun că sunt o grămadă de modele aerodnamice pe piață. E greu de construit o bicicletă aerodinamică ce să fie plăcută la pedalat, iar în acest caz acesta a fost obiectivul.

La lansare, 795 Blade va fi disponibilă doar în echiparea RS de top ce folosește fibre de carbon mai ușoare. În colecția Look, modelele RS sunt cu aproximativ 10% mai ușoare și costă cu 1000 $ mai mult decât modelele standard. Modelul cu frână pe jantă va fi disponibil cu echipare Dura-Ace Di2 sau Mecanică și Ultegra Di2 sau Mecanică, cu roți Corima sau Mavic. Versiunea pe disc va fi disponibilă cu Ultegra Di2 într-o variantă cu ghidon de contratimp și una cu ghidon clasic, dar și una cu Ultegra mecanic. Prețurile vor varia între 5200 – 10.000 $.

Fiecare bicicletă vine în pachet cu un set complet de distanțiere, ureche de schimbător de rezervă și cu toate sculele și piesele necesare pentru reglarea bicicletei. Sunt disponibile și pipe de diferite lungimi.

A fost lărgită și gama de culori, pe lângă tradiționalele modele albe și negre. Vor exista mai multe schieme, inclusiv una roșu aprins, ceea ce le va face pe placul mai multor clienți.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma