Trebuie să recunoaștem că în materie de produse de ciclism, Look a oferit aproape numai lucruri devenite emblematice, de la primele pedale cu prindere automată, la intimidantele biciclete de velodrom care deservesc o mulțime de loturi naționale de top. Dar nici în privința celorlalte produse din gama sa compania franceză nu a lăsat garda jos, iar pentru sezonul 2015 anunță lansarea pe piață a modelului Aerolight 795, performant pe cât este de arătos.
La cum a abordat Look problematica echipării bicicletelor sale am putea crede că în curând nu va mai avea nevoie de furnizori de piese. Desigur, Aerolight 795 nu aduce nimic nou din perspectiva componentelor integrate, dar modus operandi-ul merită subliniat din nou. La fel ca alte mari mărci, precum Cannondale sau Specialized, Look s-a ocupat singură de angrenajul aflat pe modelele lor de căpătâi, făurindu-l pe numitul ZED. Acesta cuprinde cele două brațe pedaliere, cele 5 necesare montajului plăcilor de angrenaj și axul aferent, totul fiind realizat dintr-o singură bucată, rezultând astfel un tot unitar din carbon. Dacă pretenția celor de la Look este adevărată, cum că acest angrenaj atinge un nivel de rigiditate superior față de tot ceea ce există actualmente pe piață, nu putem confirma, cel puțin nu până la teste ulterioare, însă francezii au nimerit-o din plin cu greutatea, componenta în cauză indicând o valoare de 320 de grame odată pusă pe cântar. Și asta nu e tot, căci același ZED 2, grație unui mecanism propriu, poate fi comutat pe 3 lungimi diferite ale brațelor pedaliere, 170, 172,5, respectiv 175mm. Din tagma componentelor integrate mai amintim tija de ghidon Aerostem, care face un corp comun foarte armonios cu cadrul, în același timp oferind o plajă largă de reglaje a unghiului (de la + 17° la -13°), dar și tija de șa care cântărește 139 de grame, include inserții de elastomer pentru reducerea vibrațiilor și este compatibilă și cu șeile tip Monolink.
Ca orice model de cursieră aero care se respectă, 795 Aerolight are și frâne integrate (V-Brake), dar acestea sunt opționale, doritorii putând merge pe mâna clasicilor clești prinși de furcă, respectiv de seat stay. Însă 795 Aerolight e mai mult decât o cursieră aero, pentru că a fost proiectată să atingă, complet echipată (cu puținele piese necesare în caz că mergi pentru setul de cadru “full-option”), o greutate de 6,5 kilograme, ceea ce înseamnă o valoare respectabilă în această clasă. De fapt, 795 Aerolight își propune un scop și mai îndrăzneț, acela de a scoate cât se poate de mult în materie de aerodinamică, mai ales prin țevile modelate special în acest sens, de a atinge o rigiditate mare, dar fără să dea cântarul peste cap. Un fel de punct de convergență al celor mai căutate caracteristici pentru o cursieră, 795 se bazează pe nu mai puțin de 11 brevete, dar și pe materiale de cea mai înaltă clasă, precum carbonul high-modulus 1.5K.
Că tot vorbeam de setul de cadru „full-option”, care pe lângă ZED 2, tijele de șa și ghidon integrate, frânele integrate mai conține și furca de 320 de grame și „urechi” din carbon, greutatea totală a acestuia, vopsit și în mărimea S, este de 2.400 de grame. Modelul a fost deja testat de către echipa profesionistă Cofidis, care a folosit 795 Aerolight începând cu Turul Franței 2015, echipat cu sistemul electronic Shimano Dura-Ace Di2.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…