LeMond se întoarce pe șosea cu modelul revoluționar din carbon LeMond 8, cu un preț de 12.500$

Modelele LeMond 8 de șosea și gravel au fost în sfârșit lansate, folosind tehnologia revoluționară de prelucrare a carbonului pe care au testat-o de ani de zile. Prima dată această tehnologie a fost testată pe o gamă de e-bike-uri sportive, însă acum LeMond se întoarce la origini, modelele de cursă. Chiar dacă LeMond s-a axat pe producția de fibre de carbon eficiente încă din 2016, noile modele au ca obiectiv performanța maximă, greutatea minimă și vin cu un preț care reflectă perfect toate acestea.

Obținerea titlului în Turul Franței cu doar 8 secunde i-a schimbat lui Greg LeMond viața, nu doar prin faptul că a câștigat cea mai prestigioasă cursă de ciclism din lume, dar și făcându-l să înțeleagă puterea transformărilor simple. Noua tehnologie a ghidonului aerodinamic este cea care i-a adus victoria, astfel că cifra 8 a devenit pentru acesta un simbol al tehnologiilor revoluționare.

El spune acum despre LeMond 8 că e cea mai mare revoluție în domeniul construcției cadrelor din carbon de la lansarea primelor modele în anii 80 și 90.

LeMond lucrează încă din 2016 în Knoxville, Tennessee la noile fibre din carbon, produse chiar de ei, cu potențial să revoluționeze lumea bicicletelor. Noua generație de biciclete a fost mereu în plan.

Într-un parteneriat cu Oakridge National Laboratories, LeMond a început prin a dezvolta cea mai performantă fibră de carbon, care să aibă și un preț extrem de accesibil, de doar 17.6$ pentru 100 g. La acest preț, carbonul are un cost de producție mai mic decât aluminiul.

De atunci, LeMond a relocat producția de biciclete la un atelier nou în West Knoxville, unde vor fi se pare produse și noile biciclete.

La exterior, noua cursieră LeMond 8 arată asemănător cu majoritatea modelelor aero moderne lansate în ultimii ani. La interior însă se regăsește structura unică de carbon LeMond 8 MatrixCore și o spumă ultralejeră Xenecore. Aceasta promite o presiune mai egală în interior la modelarea carbonului, în comparație cu sistemele clasice, rămânând în interiorul cadrului în permanență, absorbind vibrațiile.

Împreună cu miezul din spumă, LeMond încorporează structuri interne de ranforsare din carbon care adaugă rezistență și rigiditate în punctele cheie ale cadrului, păstrând pereții ușori și subțiri, dar fără a fi expuși la distrugere externă. Cadrul LeMond 8 rezultat este unul dintre cele mai rezistente și sigure din lume, fără a avea greutate suplimentară.

Cu un control individual mai bun a plasării fibrelor și a elementelor cheie, LeMond 8 a putut fi construit fără inserții metalice. Chiar și orificiile filetate pentru suporturile de bidon și rulmenții pedalierului sunt din carbon și sunt mai rezistente și mai ușoare, doar șuruburile de prindere fiind elemente metalice atașate bicicletei din carbon. Chiar și urechea schimbătorului este din carbon, fiind cu prindere directă.

Rulmeții pedalier au prindere T47 din carbon, filetul fiind pe un cilindru ce este atașat cadrului la finalul procesului de producție. Practic s-au obținut rulmenți clasici filetați, dar fără penalizări de greutate.

În fața cadrului e atașat un ghidon integrat cu pipa, dintr-o singură bucată și o furcă integrată cu construcție similară, cu rigidizare internă și plină cu spumă MatrixCore. Sunt eliminate orice inserții metalice. Rutarea cablurilor e complet internă și are un sistem care asigură că ghidonul și furca sunt aliniate perfect.

Geometria LeMond 8 e descrisă ca fiind una pură de șosea, fiind disponibile 8 mărimi, între 47 și 62 cm. Fiecare mărime are tuburi cu dimensiuni specifice, chainstay-uri cu lungime adaptată, precum și unghi și offset ale furcii dedicate. Trail-ul rezultat e similar pentru toate mărimile. Toți utilizatorii beneficiază de același setup optim, senzațiile de calitate și performanță fiind aceleași indiferent de mărime.

LeMond 8 e un model de cursieră aero și încorporează un profil frontal redus și tuburi cu profil aerodinamic Kamm. Toate cablurile sunt rutate integral la interior, deși bicicleta e disponibilă doar cu frâne hidraulice și transmisii electronice.

Bicicleta are o tijă de șa aero dedicată cu o prindere specială cu un canal ce distribuie forța de pe o lungime a tijei de 66 mm. Un avantaj suplimentar e că accesoriile ca luminile sau gentuțele se pot atașa de asemenea pe acest canal.

LeMond 8 are un spațiu generos pentru anvelope de 32 mm, echipările complete fiind disponibile cu anvelope, la alegere, de 25/28/30 mm. Modelul are și ax thru de 12 mm, prinderi de etrier flat mount, opțiunea folosirii unui ghidon clasic plus pipă și e oferit în culorile Tour Blue cu grafică argintie sau Classic Grey cu grafică Maillot Jaune.

LeMond 8 aduce și lansarea clubului virtual de ciclism Team LeMond, fiind anunțat și un model de gravel. La achiziția unei biciclete LeMond 8 este inclus și statutul de membru al clubului, care vine la pachet cu invitații la evenimentele cu Greg LeMond.

Se primește de asemenea acces preferențial la produsele noi LeMond, echipament anual al clubului și apeluri Town Hall Zoom cu Greg. Mai există și oferta Team LeMond Pro Deal, astfel că toți cumpărătorii modelului LeMond 8 vor avea o reducere de 50% la următoarele cadre, roți și componente din carbon LeMond pe care le vor achiziționa în următorii 3-4 ani, în cantități limitate.

Și fiindcă a venit vorba, urmează să fie lansat cadrul LeMond 8 Aero Gravel iar până în 2025 apare și a doua generație a cursierei LeMond 8, două seturi de roți din carbon și mai multe componente din carbon LeMond.

Noul LeMond 8 e disponibil pentru precomandă pe bază de avans generos. Cu un avans de 6000$ și un preț final de 8500$ (9500 Euro) este disponibil setul ce conține cadrul din carbon LeMond 8, furca, ghidonul cu pipă integrată, tija de șa și roțile cu profil de 47 mm. Cumpărătorul trebuie să pună la dispoziție restul de componente.

Pentru un avans de 9500$ și un preț final de 12500$ (13900 Euro) este disponibilă bicicleta completă LeMond 8 echipată cu grupul complet Shimano Dura-Ace Di2 12.

Livrările pentru America de Nord și cea mai mare parte a Europei pentru care s-a plătit acum avansul vor fi onorate începând cu luna iulie 2022 pe principiul primul venit – primul servit, prioritare fiind bicicletele complete.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma