Construcția cu foi este cunoscută din domeniul automobilelor, doar că în cazul acestei furci este aplicată ușor diferit. Patru seturi a câte trei foi sunt atașate brațelor furcii, care mai apoi sunt conectate la componenta care este responsabilă de prinderea roții. Foile de legătură sunt construite din materiale de calitate, cei de la Lauf decalarând că nu au arătat semne de slăbiciune nici măcar după 140.000 de reprize de amortizare, echivalentul a 5 ani de utilizare. Furca este construită din carbon.
Faptul că nu există frecare suplimentară este de asemenea un plus de luat în considerare, doarece furca va rămâne foarte sensibilă chiar și pe cele mai mici denivelări. Compnia islandeză care a creat noua furcă, o va oferi în 6 culori, iar vânzările vor începe din 2014, fără însă a fi comunicat prețul. Fiecare furcă va beneficia de o garanție serioasă de 5 ani.
Vrem să știm părerea ta despre acest nou sistem de amortizare, prin urmare te invităm să ne scrii în rubrica de comentarii de mai jos.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
Ar trebuii sa primim si noi cate o bucata sa o testam, nu ne putem da doar asa cu parerea :))
@cosmin: momentan nu au spus nimic despre blocaj.
nu am citit descrierea, da acesta furca are si blocaj?
Pare relativ simplu conceptul, odata ce intra in productie in masa ma gandesc ca nu ar trebui sa coste enorm (mai ales daca fac si o versiune din aluminiu).
ma gandesc ca o sa coste un sac de bani :D
Bună și eficientă idee, Dacă ar fi mai accesibilă și pentru roți de 26 cred că n-ar fi rău, poate urmează în funcție de vânzări. Nu se pierde atâta energie cât să-ți dorești Lockout, dar sunt sigur că se va găsi soluție la modelul ăsta care nici nu ni l-am imaginat...(dar găsim motive)
Sunt arcuri lamelare, nu necesita amortizor, pentru ca amortizarea se face prin frecarea lamelelor unele de celelalte (deci nu e chiar fara frecare). La tonaje mari (in domeniul feroviar, de exemplu) e necesara introducerea de ulei intre foi, dar aici nu cred sa fie cazul. Un lucru mi se pare curios: atat in domeniul auto, cat si in domeniul feroviar, arcurile in foi se folosesc la transportat ,,chestii" fara pretentii (adica marfa), din motive de confort. ,,Sensibilitatea" furcii nu va avea de suferit in timp (sistemul se uzeaza destul de greu), insa cat de bine se va descurca pe micile denivelari ramane de vazut.
Foarte fain,intrebara mea este:Daca eu vreau sa ma duc si pe asfalt,si nu vreau sa mai amortizeze, cum poti sa blochezi aceasta suspensie?
Frumos! 0 mentenanta, si este light.
Arc fara amortizor? nu stiu cat de bine va functiona ...