Last Clay – un full suspension german avantajos

Last e un producător german de biciclete cu o istorie ce începe în anul 2000 și ale cărui biciclete sunt unice și interesante. Clay este un nou full suspension mai așezat, cu ceva mai puțină cursă decât modelul lor Coal de enduro. Furca are o cursă de 150 mm iar suspensia spate de 140 mm.

Suspensia folosește un sistem cu pivot simplu care conform producătorului păstrează o balanță foarte bună între funcționarea fină și durabilitate, folosind rulmenți sigilați din oțel Enduro la toate joncțiunile. Suspensia funcționează liniar pe prima parte a cursei iar pe a doua jumătate rezistența crește brusc spre capătul cursei de 140 mm. Cadrul foloseșe amortizoare pe dimensiuni metrice, fiind disponibil cu RockShox Deluxe, Super Deluxe sau cu Cane Creek DB Inline sau SB Air IL de dimensiunile 210×55 mm.

Partea din spate este construită inteligent și acceptă atât ax thru clasic de 142×12 mm cât și Boost de 148×12 mm, pentru adaptare fiind folosiți niște distanțieri pe dropout. Totuși pentru a folosi ax de 142×12 mm trebuie montate și două distanțiere la etrierul de frână pentru a-l alinia corect cu  discul de 180 mm. Prinderile de etrier sunt foarte subțiri, ușoare dar și sensibile, însă în caz că filetul se distruge cadrul este construit astfel încât să se poată monta un șurub cu piuliță.

Modelul Clay acceptă doar roți și anvelope standard 27.5. Pentru fiabilitate, cablurile sunt rutate extern, inclusiv unul pentru tijă reglabilă cu cablu intern. Monoblocul este filetat, pe 73 mm, există prindere ISCG05, cuvete integrate 44/56 și un design specific pentru transmisii 1x, care funcționează atât cu angrenaj special Boost cât și cu angrenaj normal.

Clay este disponibil în 4 mărimi, are unghiul furcii de 65.2 grade iar cel al seat tube-ului de 75.3 grade, pentru eficiență la urcare. Echiparea începe cu SRAM NX/GX pe modelul Flow la prețul de 2.999 Euro și ajunge la 5679 Euro pentru modelul SL echipat cu transmisie SRAM X01 Eagle. Cadrul este disponibil separat începând cu prețul de 1599 Euro.

Mai multe informații aflați pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma