Pasiunea olandezilor și belgienilor pentru curse pe plajă (în timpul iernii mai ales) este la fel de puternică precum cea pentru biciclete, așadar oare ar trebui să ne mire că cei de la Koga vin cu o propunere cel puțin atipică? Este vorba despre Beach Racer, un model derivat dintr-o bicicletă de ciclocros, dar care înglobează trăsăturile necesare unei curse plajă. Mă rog, care or fi acelea…
Că am văzut mai rar, sau chiar deloc, biciclete ca și Beach Racer nu înseamnă că nu trebuie să o categorisim, ori cel puțin să încercăm să o facem. Conform producătorului, modelul este o încrucișare dintre o bicicletă de ciclocros și un mountain bike 29er. Cadrul este fabricat din aluminiu 7005, pe când furca este din carbon. De asemenea, unghiurile sunt destul de agresive, iar seat tube-ul este aproape perpedincular pe axul pedalier.
Ghidonul este unul ce poate fi găsit pe cursierele oamenilor ce se descurcă bine de tot pe șosele plate, mărturie suplimentară a înclinației bicicletei spre viteză, chiar dacă anvelopele Schwalbe, Thunder Burt pe față și Super Moto pentru spate, ambele de 2.1 inch nu sunt alegerea ideală pentru așa ceva. În completare, printre componente se mai regăsesc frâne pe disc mecanice Tektro, angrenaj Truvativ cu o singură foaie de 38 de dinți și schimbător de spate Shimano Ultegra pentru a folosi cele 10 pinioane disponibile.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
mega teste si mega rideri, si voi nici acum nu stiti ca unghiul de sha sa masoara intotdeauna cu orizontala.........
Cat costa modelul ...?
Exact asta incerc sa-ti explic si eu, dar citeste ce ai scris in articol, citez: "iar seat tube-ul este aproape perpedincular pe axul pedalier".
Cum ar putea exista un unghi între seat tube și axul pedalier? În specificațiile oricărui cadru se oferă informații despre unghiul format de chainstay și seat tube, nu între seat tube și axul pedalier.
In fotografia mentzionata cu denumirile tuburilor unei biciclete, de asemenea este marcat unghiul intre seat tube si chain stay, nu intre seat tube si ax pedalier. Daca voi insistatzi sa facetzi aceasta confuzie e problema voastra, eu nu mai continui aceasta discutzie pentru ca e pierdere de timp. Stima!
In desenul pe care l-ai facut ai desenat un cadru cu seat tube-ul perpendicular pe chain stay, pe axul pedalier era oricum perpendicular, in felul asta imi intaresti convingerea ca faci confuzie intre chain stay si ax pedalier.
Alin, aici avem un articol despre denumirile țevilor cadrului: http://www.freerider.ro/mag/denumirile-tevilor-cadrului-32564.html - asta ca să certificăm faptul că vorbim despre aceleași țevi. Bottom Bracket - axul pedalier. Tot în acea imagine este semnalizat corespunzător și unghiul seat tube-ului (marcat cu roșu).
Free Rider, dupa parerea mea facetzi o mare confuzie intre chain stay si axul pedalier. Axul pedalier este cel care uneste bratzele pedalelor, cel care trece prin centrul monoblocului. Si apropos, chain stay-ul este si el perpendicular pe axul pedalier. Intotdeauna.
Pana la urma de ce e o bicla dintr-o clasa... necunoscuta? Este un monstercross toata ziua, cadru de ciclocros, ghidon de sosea/cx, gume mai balonate, de 2.1. O bicla superba si polivalenta.
Alin, cred că există o neînțelegere la mijloc. Atunci când proiectezi un cadru, unghiul seat tube-ului este format împreună cu chainstay-ul. Prin seat tube perpendicular pe axul pedalier sau pe chainstay eu înțeleg ceea ce ți-am desenat aici: http://freerider.ro/images/seattube.jpg - dacă tu ai văzut vreodată un astfel de cadru, te rog să ni-l arăți și nouă. Mersi!