Producătorul olandez de biciclete Isaac este primul care instaleazaă cu adevărat butucul unic cu 2 trepte interne Classified pe o cursieră de performanță, respectiv modelul din carbon Isaac Medon X Classified 1x. Ideea de a renunța la schimbătorul față pentru a face bicicleta mai aerodinamică nu e nouă, dar modelul aero 1x de la Isaac o face fără a sacrifica gama de rapoarte sau saltul mic între ele, specifice transmisiilor clasice 2x, folosind pentru asta butucul Classified Powershift.
După ce deja au apărut pe piață gravel bike-ul aero Ridley Kanzo și cursiera/gravel super premium din oțel Jaeger, apoi modelul gravel Rose Backroad, toate construite folosind butucul Classified cu 2 trepte, lipsea de pe piață o cursieră adevărată 1x. Aici vine în ajutor Isaac Meson X Classified cu transmisia electronică 1×22.
De la lansarea sa vara trecută, Classified laudă mereu calitățile sistemului lor de butuc cu 2 trepte Powershift. Acesta promite schimbări foarte rapide ce elimină necesitatea unui deraior față, oferind fie o transmisie directă 1:1 între foaie și casetă, fie una de 1:0.686 UnderDrive care imită o foaie mică pe urcările abrupte. Sistemul poate să comute chiar și sub solicitări de 1000 W, necesită mentenanță minimă iar greutatea totală e identică cu cea a unei transmisii convenționale 2x.
Toate acestea fără deranjul schimbărilor grele ale deraiorului față, plus eliminarea efectului său aerodinamic. Singura limitare este necesitatea de a folosi casetele de pinioane proprii Classified.
Cadrul Isaac Meson e un model destul de standard pentru o cursieră aero cu frâne pe disc. Are un downtube cu profil înalt, seatstay-uri mici și coborâte și un toptube aproape orizontal, cu prindere ascunsă pentru tija de șa dedicată.
Cu o greutate a cadrului de 1120 g în mărimea 55 și a furcii de 480 g, Meson Disc, care a fost lansată la începutul lui 2019, nu e o bicicletă foarte ușoară, dar are proprietăți destul de bune aerodinamice. În plus, are rutare complet internă a cablurilor, prinderi de etrier flat mount, ax thru de 12 mm, rulmenți pedalier PressFit BB86 și spațiu pentru anvelope de 28 mm pe jante moderne late.
Meson Disc are o prindere demontabilă pentru deraiorul față, iar dacă acesta e demontat pentru instalarea sistemului Classified, rămân la vedere o pereche de șuruburi și zona aplatizată unde ar fi fost acesta instalat.
Poate ar fi fost o idee bună, chiar dacă nu era posibil să se conceapă o formă nouă a cadrului, să fie inclus pe modelul Isaac Meson X Classified un capac ce să mascheze această zonă nefolosită.
Isaac Meson X Classified începe de la prețul de 4400 Euro cu transmisie Shimano Ultegra Di2 R8050, butucul fiind acționat cu butoanele Di2 normale, datorită controller-ului Classified din capacul stâng al ghidonului. Chiar dacă de obicei Isaac permite o configurare în detaliu a bicicletelor înainte de comandă, la acest model posibilitățile sunt limitate.
Din păcate, deși bicicleta este disponibilă în stoc, nu se poate comanda momentan în această variantă deoarece sunt așteptate stocuri de roți și casete Classified. Nu se știe încă o dată la care acestea vor fi disponbile și modelul 1×22 va putea fi comandat.
Mai multe informații puteți găsi pe pagina producătorului și cea a celor de la Classified.
Informații de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…