Categorii: EvenimenteNoutati

Întâlnirea Specialized 2011


L-am trimis pe colegul nostru Daniel la întâlnirea Specialized, încheiată ieri 15.02.2011. Meeting-ul de două zile a avut loc în Holzkirchen, Germania, locație care se întâmplă să fie sediul principal din Europa al celor de la Specialized.





S-a întors de acolo cu o impresie plăcută, cu ceva poze din Specialized Concept Store dar și cu două interviuri: unul cu trainerul Specialized Tigran Korkotyan și unul cu Pal Purnhauser, importatorul brand-ului Specialized pentru Ungaria și bineînțeles, România. De asemenea, a luat contact cu noile tehnologii ale cadrelor Specialized însă a trebuit să ia și câteva lecții de istorie. De aceea, cred că se numără printre puținii care au văzut cum arăta un Specialized Stumpjumper în 1981.


În cele trei zile de prezentare, a putut admira noile modele 2011 Specialized, chiar în Concept Store, dar a avut oportunitatea de a pune mâna și pe un cadru din carbon într-o formă mai bizară și anume aceea dinainte de producție. Poți urmări în pozele din galerie cum arată un cadru din carbon în fașă, cum ar trebui să arate un Concept Store de biciclete dar și câteva noi modele ale anului 2011.


Iată interviurile și cele câteva scurte concluzii:


Specialized. O marca mai speciala decat insasi numele ei. Dincolo de subiectivisumul acestei afirmatii, trebuie sa stii ca Specialized este unul dintre putinii creatori (pentru ca este mai mult decat un simplu fabricant) de biciclete care are un departament de cercetare. Si unul foarte complex chiar! Asta inseamna ca ei nu doar produc, ci inoveaza. Mai precis, cercetaza, testeaza dupa care produc. Si asta e mare lucru intr-o vreme in care nu multi producatori isi mai pun bugetele la bataie in proiecte de cercetare avansata.


Acum, probabil va veti intreba cum am aflat noi lucrurile astea. Nu, nu am dat „search” pe google, ci Specialized insusi ne-a invitat in casa lor europeana, la Holzkirchen in Bavaria (Germania), pentru a ne povesti despre brand dar si despre ceea ce creaza inginerii Specialized. Am spus „multumesc” pentru aceasta invitatie domnilor Purnhauser Pal si Istvan Berta de la Avex Ltd. Budapesta, importatorul oficial al Specialized in Romania.


Interviul cu Tigran Korkotyan


Trainerul Specialized care ne-a tinut atentia treaza de-a lungul a peste 10 ore de curs este Tigran Korkotyan, fost ciclist de performanta cooptat de mai putin de un an de Specialized in echipa de marketing.


1. Inainte de a ma lansa in intrebari de orice natura, am nevoie sa stiu un lucru: de ce m-ati sfatui sa cumpar Specialized?


T.K. Daca as face un slogan publicitar ti-as spune: „E simplu, e Special(ized)!” De fapt … este o alegere personala, bazata pe mai multi factori, intre care cunoasterea, experienta si necesitatea. Daca vrei o bicicleta cu care sa faci performanta vei avea o paleta larga de produse din care sa-ti alegi, aici la Specialized.


2.  V-ati gandit sa deschideti un Concept Store in Romania? Eventual sa intrati direct in piata fara interpusi?


T.K. Nu cred ca este necesar. Avem partenerul din Ungaria care activeaza si in Romania, iar pentru moment este suficient. Se dezvolta o retea de distributie, se acumuleaza know-how, iar la anul ii vom sustine in activitati de promovare mai intense. Un magazin dedicat nu este scopul nostru, cel putin pentru o perioada. Specialized are un spirit antreprenorial foarte bine dezvoltat ca si actiune de echipa, ne dezvoltam in pasi marunti dar siguri.


3. Ce planuri are Specialized pentru viitor? Exista vreo bicicleta, vreo tehnologie deosebita pe masa de proiectare a inginerilor Specialized?


T.K. Daca iti raspund la intrebarea aceasta va trebui sa te impusc! (Rade cu pofta)


Da, evident ca exista mult de lucru in cercetare, in dezvoltare, insa baza va ramane mereu aceeasi, si anume satisfactia utlizatorului final! El este cel care decide schimbarile, pentru ca Specialized face schimbari doar acolo unde aceste sunt impuse de cerere. Principiul suspensiei in 4 puncte de pe FSR, de pilda, este neschimbat de 18 ani! Pentru ca nu se impune o schimbare!


4. Adica… oferiti tehnologie veche de 18 ani?


T.K. Oferim si roti inventate acum peste 3000 de ani! (iarasi rade cu pofta) Sunt lucruri care merg pur si simplu si de ce ai schimba ceva ce merge in ceva ce …. poate merge? S-a pastrat principiul, tehnica in constructie s-a dezvoltat, sistemul a fost imbunatatit, principiul insa este neschimbat!


5. Ce inseamna 29er pentru Specialized? Care sunt planurile pentru 29er?


T.K. Stii, produsul creeaza cerere, ulterior cererea creeaza produsul! S-a dorit o crestere a nivelului de fun, s-a creat 29-er! Cererea pentru 29er este in crestere, ca atare construim si cautam sa facem imbunatatiri acolo unde este cazul, daca va fi cazul! Exista o mare sansa ca 29er sa se extinda si la alte modele, insa deocamdata nu se cere! Nu peste tot este util 29erul! Este o moda noua care aduce un mare plus la factorul distractie si calitatea mersului pe 2 roti!


Interviul cu Pal Purnhauser


La SBCU am participat, asa cum scriam si mai devreme in articolul dedicat, la invitatia domnului Purnhauser, personaj cu care am si schimbat cateva vorbe, avand sansa de a-i adresa cateva intrebari. Vreau sa folosesc acest moment pentru a-i multumi inca o data pentru invitatie si pentru inaltul grad de profesionalism cu care a raspuns intrebarilor mele!


1. Care este pozitia Specialized in Romania, in ceea ce priveste reteaua de distributie?


P.P. Suntem inca la inceput, nu avem o retea foarte vasta, pentru ca nu ne grabim sa acaparam piata. Cautam inca dealeri cu potential, care sa aduca un aport de calitate, dincolo de volume ce pot fi vandute. Suntem la faza la care construim o retea de distributie, ne orientam pe logistica, pe relatii cu potential solid pe termen lung de timp.


2. Exista posibilitatea, ca de fapt aproape in orice domeniu, ca un dealer de biciclete sa isi doreasca sa vanda produsele Specialized, dar sarind peste Avex Ltd., mai precis ocolindu-va? Ofera Specialized micilor comercianti aceasta sansa?


P.P. Micii comercianti nu au puterea de a construi singuri o retea de distrubutie, chiar daca uneori ei cred ca o au, de asemenea nu au know-how suficient pentru a putea construi relatii de lunga durata cu clientii, motive pentru care Specialized ofera in Romania produse si si suport logistic doar prin noi. Exista un contract semnat in acest sens la care i se adauga un solid know-how si o relatie de business de peste 2 ani.


3. Dezvoltati in Romania actiuni publicitare de natura sportiva prin organizarea de competitii si/sau show-uri in cadrul carora sa prezentati Specialized?


P.P. Deocamdata nu! In 2012 insa, vom incepe niste activitati / competitii sportive in care sa promovam Specialized. Nu stim inca anvergura a ceea ce va fi, proiectele insa sunt in lucru.


4. Exista un target vanzarile Specialized din Romania in anul 2011 care v-ar putea influenta activitatea viitoare?


P.P. Fiind inca la inceput nu ne-am impus un target de acest fel. Avem scopuri pentru care muncim insa ele se refera deocamdata la construirea retelei de distributie si este mai putin concentrata pe cantitatea de produse vandute. Piata din Romania are un potential aproape identic cu cel cea maghiara, fapt care ne ajuta in stabilirea pasilor ce trebuie urmati pentru a ajunge la momentul „cantitate”. Pentru a putea vinde insa avem nevoie de o retea bine de distributie bine pusa la punct, care la randul ei, ulterior, sa dezvolte vanzarea retail.


5. O noutate in domeniul ciclismului sunt bicicletele 29er. Mai precis construirea de MTB-uri cu roti mari, de 29 de inch. Urmeaza sa implementati acest sistem pe o gama mai larga?


P.P. 29-le este ultima moda in ciclism. Se vorbeste chiar ca bicicleta viitorului va fi 29er! O roata mai mare ofera un mare plus de fun, o pata de contact cu solul mai mare, implicit stabilitate si control si evident viteza, chiar daca factorul confort nu este cel cunoscut de la traditionalul 26. Cererea de 29 este in crestere, acum suntem doar la inceput.


6. Multi constructori cauta solutii pentru e-Bikes! Si in acest sens piata pare sa creasca constat. Ce ne spuneti despre E-Bike ?


P.P. Pe moment Specialized nu cerceteaza si nu produce e-bikes. Sau cel putin nu stiu eu nimic!


Daniel Schneider, Holzkirchen, Germania


Galeria foto:



Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma