Categorii: IndustrieNoutati

Valvele Legion WMAX cu orificiul mărit sunt optimizate pentru tubeless

Una dintre componentele bicicletei care nu a avut parte de inovații în ultimii ani este… valva. Nu că nu ar fi fost nevoie, dar cum există o ofertă bogată pe piață producătorii au căutat doar să găsească ceva la prețul potrivit și care să se potrivească cât mai bine cu forma interioară a jantei. Nimeni nu a avut tentația să modifice ceva ce funcționează. Dar poate că faptul că avem nevoie de compresoare de aer sau rezervoare suplimentare cu presiune de 160 psi ca să montăm o anvelopă pe pozție nu e chiar ceva OK.

Wayne de la Legion a văzut această oportunitate și a venit cu un design unic ce mărește mai mult de 2 ori cantitatea de aer ce poate trece prin miezul valvei. Astfel el spune că orice anvelopă se poate monta tubeless cu pompa de podea.

Noul miez de valvă tubeless Legion VMAX înlocuiește miezul tradițional cu un sistem format dintr-un corp cu două găuri. Nuca de sus e dezfiletează pentru a permite să treacă aerul și se înfiletează pentru a închide sistemul. O garnitură în partea de jos evită pierderile de aer iar când anvelopa e umflată aerul presează miezul valvei în sus păstrând presiunea până când acesta este apăsat cu mâna sau de către pompă. Practic funcționarea e identică cu cea a unei valve Presta normală, dar orificiul pentru aer este mult mai mare.

Sistemul e complet și nu e compatibil cu alte valve, fiind disponibil ca sistem complet ce înlocuiește integral valvele de pe bicicletă.

Wayne a făcut și teste obținând o îmbunătătățire a fluxului de aer cu 275%. deci practic volumul de aer ce trece prin valvă aproape s-a triplat. Astfel nu mai e nevoie de demontarea miezului valvei pentru a mări fluxul de aer și implicit odată umflate, cauciucurile vor rămâne așa.

Wayne spune că acum anvelopele de șosea, gravel, ciclocros și chiar și cele mai mici de MTB se pot monta cu o pompă simplă de podea. Pentru cele cu volum mai mare pentru MTB, Plus sau Fat Bike s-ar putea să fie nevoie de un ajutor mai serios, dar există și alte motive pentru care kit-ul e o alegere bună pentru MTB.

Design-ul include un mic tub atașat pe interior ce nu permite lichidului să intre în valvă și să o blocheze. Iar pentru anvelopele de șosea nivelul lichidului se poate verifica cu ajutorul unei seringi. Orificiul mare permite completarea ușoară cu lichid fără a se demonta miezul valvei.

Prețul pentru un set este de aproximativ 30$ și include un set de capace speciale ce păstrează valva curată.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma