Se pare că ce știam despre lanțurile de bicicletă era greșit, mai precis faptul că rolele dintre zale erau prezente tocmai pentru a face ca tot ansamblul – zale, pin, role, să fie mai performant în exploatare. Nu, pentru că recent Taya a lansat lanțul Onze EVO-Light care, eliminând această rolă, devine mai ușor, mai silențions, mai rezistent și, pentru ca are frecări interne mai mici, devine și mai rapid.
Aceste rezultate nu au fost obținute însă prin eliminarea pur și simplu a respectivei role, forma zalelor interne fiind acum modificată pentru a oferi performanțele cu care lanțul se laudă. Practic rola este acum integrată în zaua internă, jumătate pe o za, jumătate pe cealaltă, fixarea finală fiind dată în continuare de pinul tradițional. Mai mult, fiecare za internă dispune acum și de propriul “rezervor” pentru lubrifiant.
Producătorul spune că acest nou tip de lanț va suferi o uzură mai constantă de-a lungul duratei sale de viață, datorită eliminării suprafeței de frecare dintre role și zaua internă.
Procesul prin care este acest lanț fabricat formează acum, în zalele interne, o adâncitură, un fel de farfurioară, care este acoperită de zaua exterioară. Acesta este practic rezervorul unde o cantitate mai mare de lubrifiant intră atunci când ungi lanțul. Pe măsură ce lanțul este folosit, lubrifiantul iese singur și își face treaba, ungându-l. Mai mult, cât uleiul de lanț este în rezervor, va rămâne curat și necontaminat de exterior.
Noul lanț Taya Onze EVO-Light este de asemenea placat cu tehnologia DHT (Diamond Hard Technology), prin care se obține o duritate cu 25% mai mare a suprafeței sale, uzura fiind astfel și mai mult întârziată. La fel si alungirea lanțului.
Pentru moment noul Taya Onze EVO-Light (EL-ONZE-117) este disponibil în varianta pentru 11 viteze la prețul de 53 euro și se livrează deja către distribuitori. În 2021 Taya urmează să lanseze un astfel de lanț și pentru transmisiile cu 12 viteze.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…