Categorii: Industrie

Sram lansează componentele Boost 148

Despre Boost 148 am auzit prima dată când Trek a lansat noul Remedy 29. Nu s-a făcut mare vâlvă la vremea respectivă şi nu s-au dat prea multe explicaţii în afară de faptul că butucul spate avea o lăţime de 148 dispunând de flanşe mai spaţiate pentru o rigiditate mai bună a roţii spate. Astăzi Sram lansează o colecţie întreagă de componente bazate pe noul sistem 148 care promite o performanţă mai bună din partea roţilor, cadrului şi furcii.

Ce înseamnă 6 sau 10 mm în plus la roata faţă respectiv spate? Sram spune că o astfel de construcţie realizată cu aceleaşi spiţe, nipluri şi jante va oferi unei roţi de 29 inch construită cu Boost 148 aceeaşi rigiditate regăsită la roata de 27,5 inch construită cu standardul 142. Acelaşi lucru se spune şi despre roata faţă de 29 construită cu un butuc 15×110, că primeşte o rigiditate similară unei roţi de 26 inch construită cu butuc 15x100mm.

Decât să lanseze o nouă mărime pentru butucii spate Sram denumeşte Boost întreg pachetul alcătuit de butucul spate, angrenaj, butucul faţă şi furcă. Întrucât se mută flanşa butucului spre exterior se obţine o roată mai rigida însă se modifică şi linia lanţului. Pentru a menţine o linie corectă Sram oferă angrenaje speciale ce adaugă 3 mm în plus ajungându-se la 52mm. Cu alte cuvinte dacă doreşti un butuc spate Boost 148 va trebui să-ţi schimbi şi angrenajul pedalier. Totuşi dacă linia lanţului a fost modificată factorul Q rămâne acelaşi de vreme ce foaia angrenajului este singura piesă relocată.

Pentru început angrenajele Boost vor fi oferite pe modelele Sram XX1 şi X1 1400 cu ax de 24mm. Ambele angrenaje folosesc dinţii Sram X-Sync cu foi cu instalare direct mount pentru XX1 şi instalare cu 4 şuruburi cu BCD 2014 pentru X1.

Roţile şi butucii Boost

Cât priveşte roţile şi butucii spate tehnologia Boost va fi disponibilă pe roţile Sram Roam 40 şi pe butucii X0 şi MTH 700. Roţile Roam 40 sunt Taper Core şi UST Tubeless. Butucii cu care sunt dotate sunt Sram Double Time. Aceştia pot fi adaptaţi pentru orice tip de ax cu corp propulsor XD sau cu 10 viteze. Roţile Roam 40 compatibile Boost vin doar în variantele 12×148 şi 15×110 fiind disponibile doar pentru roţi de 29 şi 27,5 inch.

Butucii Sram X0 vor fi disponibili în varianta cu 32 găuri şi 12×148, 15×110 la care se adaugă corpuri freehub XD sau cu 8, 9 şi 10 viteze. Sram lansează şi un butuc mai accesibil, denumit MTH 700 destinat bicicletelor thru axle pentru a deveni compatibile cu noua tehnologie Boost. Noul MTH 700 are 32 găuri, în jur de 170g pentru faţă şi 410g pentru spate şi va fi disponibil pentru XD sau 8, 9, 10 viteze.

Preturi

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma