Categorii: Industrie

Selle Repente Quasar înlocuiește railurile din carbon cu oțel într-o șa de doar 170 g

Italienii de la Selle Repente și-au extins gama de produse cu noua Quasar pentru șosea și mtb, prima șa a producătorului care folosește railuri din oțel în loc de carbon. În ciuda faptului că acum este folosit un material mai greu, Selle Repente spune despre Quasar că are doar 170 grame, mulțumită și carcasei care rămâne din carbon.

Selle Repente Quasar este o șa cu lățime de 142 mm și parte superioară plată, cu un decupaj central gândit să descarce presiunea din zona perineală a ciclistului. Construcția „apropiată” (close fit) folosită de Selle Repente la această șa o fac să fie confortabilă fără a fi nevoie de căptușeală groasă. La Quasar căptușeala este din poliuretan cu un strat de microfibră aderentă la exterior.

Carcasa noii șei este din carbon de tip PA12, un material cu rezistență de nivel industrial și care are proprietăți utile: este rezistent și la frecare și substanțe chimice, făcându-l astfel foarte potrivit a fi folosit la șei de bicicletă. Este de asemenea un material rezistent, dar flexibil. Selle Repente spune că folosind acest nailon împreună cu fibrele de carbon a reușit să creeze un material care este și robust și confortabil.

Railurile șeii sunt din oțel Aisi 304, un metal foarte rezistent la coroziune. Ca fapt divers, oțelul Aisi 304 mai este folosit și la chiuvete de bucătărie, oale și tigăi, țevi etc. Chiar și cu aceste railuri din oțel noua Selle Repente Quasar cântărește doar 170 g, cu doar 10g mai mult decât modelul Selle Repente Artax GL pentru gravel, dar care costă 145 euro, față de 109 euro cât costă Quasar. Fiind livrată din Italia, pentru transport în România se mai adaugă 10 euro.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma