Italienii de la Selle Repente și-au extins gama de produse cu noua Quasar pentru șosea și mtb, prima șa a producătorului care folosește railuri din oțel în loc de carbon. În ciuda faptului că acum este folosit un material mai greu, Selle Repente spune despre Quasar că are doar 170 grame, mulțumită și carcasei care rămâne din carbon.
Selle Repente Quasar este o șa cu lățime de 142 mm și parte superioară plată, cu un decupaj central gândit să descarce presiunea din zona perineală a ciclistului. Construcția „apropiată” (close fit) folosită de Selle Repente la această șa o fac să fie confortabilă fără a fi nevoie de căptușeală groasă. La Quasar căptușeala este din poliuretan cu un strat de microfibră aderentă la exterior.
Carcasa noii șei este din carbon de tip PA12, un material cu rezistență de nivel industrial și care are proprietăți utile: este rezistent și la frecare și substanțe chimice, făcându-l astfel foarte potrivit a fi folosit la șei de bicicletă. Este de asemenea un material rezistent, dar flexibil. Selle Repente spune că folosind acest nailon împreună cu fibrele de carbon a reușit să creeze un material care este și robust și confortabil.
Railurile șeii sunt din oțel Aisi 304, un metal foarte rezistent la coroziune. Ca fapt divers, oțelul Aisi 304 mai este folosit și la chiuvete de bucătărie, oale și tigăi, țevi etc. Chiar și cu aceste railuri din oțel noua Selle Repente Quasar cântărește doar 170 g, cu doar 10g mai mult decât modelul Selle Repente Artax GL pentru gravel, dar care costă 145 euro, față de 109 euro cât costă Quasar. Fiind livrată din Italia, pentru transport în România se mai adaugă 10 euro.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…