Categorii: IndustrieNoutati

Miranda XMOD – angrenajul compatibil cu aproape orice bicicletă

Treburile devin din ce în ce mai complicate când vorbim de componente de bicicletă, mereu apar noi standarde astfel că dacă decidem să mutăm o componentă sau chiar un grup de pe un cadru pe altul există șanse maxime să avem probleme de compatibilitate. Componenta cea mai problematică este cu siguranță angrenajul, în ultima vreme apărând un număr imens de standarde de rulmenți, axe și foi. Portughezii de la Miranda s-au gândit să dezvolte un angrenaj universal, compatibil cu orice tip de sistem, indiferent de tipul de utilizare: de la șosea la MTB sau chiar BMX! Astfel s-a născut XMOD, angrenaj modular pe care îl putem compune din piesele de care avem nevoie și pe care îl putem muta oricând pe altă bicicletă achiziționând doar componenta ce necesită a fi schimbată.

XMOD este lăudat ca fiind primul angrenaj din lume care oferă o astfel de flexibilitate. Fiecare componentă este proiectată pentru o utilizare specifică, dar toate sunt compatibile între ele, folosind aceleași interfețe.

Angrenajul XMOD este compus din 3 elemente distincte: brațele, spider-ul și axul. Fiecare poate fi schimbat foarte ușor în diverse configurații, transformând rapid un angrenaj de BMX într-unul de șosea sau de DH. Centrul sistemului este axul din titan, disponibil în diametru atât pentru BB30 cât și pentru rulmenți de 22/24 mm și cu lățimi variate ce se potrivesc de la cursiere până la fatbike-uri.

Spider-urile sunt disponibile cu BCD-uri standard, cum ar fi 88, 104 și 104/64 mm cu 4 șuruburi sau 110, 110/74 și 130 mm cu 5 șuruburi, pentru angrenaj dublu sau triplu. Există de asemenea foi cu montare directă ce folosesc dinții cu o formă specială ChainFlow dezvoltată de cei de la Miranda pentru a evita căderea lanțului.

Brațele oferă și ele diverse variante, având de ales între 10 modele, fiecare cu lungimi diferite specifice disciplinei pentru care au fost proiectate.

Sistemul permite construirea angrenajului potrivit pentru fiecare utilizare, cu greutăți începând de la 560 g. Avantajul produsului este compatibilitatea în viitor, achiziționarea unui angrenaj XMOD oferind certitudinea că acesta va putea fi montat pe orice cadru cu standarde care probabil încă nici nu există, achiziționând doar piesa neceasră.

Angrenajele Miranda sunt fabricate în întregime în atelierele proprii din Portugalia. Acestea au fost dezvoltate și testate împreună cu atleți profesioniști din DH, enduro și șosea și vor fi disponibile pentru cumpărare începând cu vara lui 2017.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma