Categorii: Industrie

Hyena lansează noul sistem electric de propulsie pentru biciclete, E-Road Air, ce cântărește doar 3,2 kg

Un nou producător de sisteme electrice pentru bicicletă, Hyena, tocmai a lansat noul lor ecosistem motor-bateie-controller denumit E-Road Air. Dedicat bicicletelor ușoare (șosea, trekking), sistemul cântărește doar 3,2 kg, motorul fiind ascuns un butucul spate, iar bateria în țeava downtube a cadrului bicicletei.

La evenimentul de lansare, care a avut loc la Taipei Cycle Show 2023, Hyena a prezentat și o bicicletă cu acest sistem instalat, întreaga bicicletă cântărind doar 10 kg.

Motorul Hyena are o greutate de sub 1,4 kg, diametrul exterior fiind de 112 mm, putând fi astfel „ascuns” în spatele oricărei casete de pinioane. Oferă 30 Nm de cuplu direct în axul roții spate. Corpul propulsor al butucului este pe sistem Shimano HG 11, fiind compatibil cu casete cu până la 12 pinioane.

Bateria extrem de suplă oferă o capacitate de 250 Wh. De asemenea, Hyena E-Road Air poate alimenta luminile bicicletei, dar se poate conecta și cu un sistem electronic de schimbare a vitezelor. Dacă dorești mai multă autonomie, poți conecta un range extender, care adaugă până la 40 km.

Hyena E-Road Air este echipat cu un senzor de cuplu cu rezoluție foarte mare, pentru a măsura precis forța de apăsare în pedale a ciclistului. Axul pedalier este de tip ISIS, putând astfel fi înlocuit cu modele mai avansate dacă îți dorești upgrade.

Ecranul LED, pe care sunt afișate informațiile sistemului electric, este integrat în cadrul bicicletei, pe top-tube, sau poate fi instalat și pe pipă. O telecomandă cu două butoane poate fi atașată pe ghidonul „drop” de cursieră sau pe ghidon „flat” normal. Pentru bicicletele cu schimbătoare electronice, poate fi instalată o altă telecomandă, specială, cu care schimbi vitezele.

(sursa Bike-eu.com)

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma