Niplurile au rămas metalice. Berd se laudă cu trei mari avantaje ale spițelor din polimet Polylight față de cele metalice.
Cel mai simplu de observat avantaj este greutatea redusă, Berd spunând că folosind spițele lor se pot salva 250 g la o pereche de roți. O singură spiță de 265 mm are o greutate de doar 2.3 g.
Spre comparație, o spiță DT Swiss din oțel tras (2.0/1.8/2.0) are o greutate de 5.9 g, una complet dreaptă de 2.0 are 6.9 g iar una DT Swiss Revolution (2.0/1.5/2.0) are cam 4.4 g.
Al doilea avantaj anunțat este reducerea vibrațiilor datorită proprietăților superioare de absorbție a polimerului. Roțile cu spițe Berd rulează mai fin și sunt mai confortabile decât cele cu spițe din metal.
Ultimul avantaj este reducerea numărului de defecte. Berd spun că polimerul nu suferă de îmbătrânirea întâlnită la metal, reducând posibilitatea unei spițe rupte și mărind rezistența la lovituri.
La viteze medii de rulare, spițele Berd sunt mai puțin aerodinamice doar cu o fracțiune de watt în comparație cu cele de oțel de top. Grosimea spițelor Polylight e de 1.8 mm.
Prinderea pe jantă se face identic cu spițele obișnuite. Capătul de 2.0 mm este filetat și se atașează la niplu.
Spițele Polylight sunt aprobate de UCI iar Berd este în negocieri cu câțiva producători de roți pentru a oferi posibilitatea de a reconstrui roțile curente folosind spițele din polimer.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Articol preluat de pe bikeradar.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…